حجت الاسلام حسین اسلامی که ازسوی اداره اوقاف شهرستان آمل و هیات آل طاها این شهر برای سخنرانی  در مراسم سوگواری شهادت امام علی(ع) در آستانه امامزاده ابراهیم (ع) دعوت شده بود  بیان داشت: جریان انحرافی بارزترین مصداق اجتهاد در مقابل نص است.
وی که تصویرش  به همراه چند نفر از روحانیون برجسته دیگر بر روی بنرهای اطلاع رسانی این مراسم در سطح شهر نصب شده بود  با اعلام اینکه مردم باید شمرها و یزیدیان زمان خود را بشناسند، گفت: جریان انحرافی که هم اکنون در کشور وجود دارد باید مورد کنکاش مردم قرار گیرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صدر اسلام شمر مصداق بارز اجتهاد در مقابل نص بود، ولی هم اکنون مشاهده می‌کنیم شمرهای جدیدی پیدا شده‌اند که اجتهاد در مقابل نص کرده و به اظهار نظر در مقابل اسلام، مرجعیت و روحانیت می‌پردازند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید حقیقت را برای مردم بیان کرد، در تشریح شخصیت ابن ملجم مرادی قاتل امام علی(ع) گفت: او یکی از یاران نزدیک امام علی(ع) بود که از نماز شب‌خوان‌های درجه یک عرب، حافظ و قاری برتر قرآن و دائم‌الذکر بود.
اسلامی با اعلام اینکه اتفاق بزرگی در تاریخ روی داد که ابن ملجم این تصور را داشته باشد امام علی(ع) را در شب قدر به شهادت برساند تا ثواب‌اش هزار برابر شود، تصریح کرد: حتی این اتفاق باعث شهادت فرزندان آن امام شده و منجر به غیبت امام زمان(عج) شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به اتفاق مهم عصر رسول اکرم (ص) یادآور شد: بعد از رحلت پیامبر اسلام، اگر چه ایشان امام علی(ع) را به عنوان امام امت بعد از خود معرفی کردند، ولی ریش‌سفیدان آن زمان تصمیم گرفتند خود صلاح میدانند که چه کسی بر آنها حکومت کند.
وی ادامه داد: سن کم امام علی(ع) که 33 سال داشت عاملی برای این رد فرمایش پیامبر بود همچنین آنها معتقد بودند شمشیر آن حضرت در بین مردم عقده ایجاد کرده و کشتن حداقل یک نفر از هر قبیله عاملی برای ایجاد کینه شده است.

* قاتلان اهل بیت صاحب فتوا و شخصیتی برجسته بودند
وی دلایل قوت اسلام را در حدیثی از پیامبر، ثروت خدیجه(س) و ذوالفقار امام علی(ع) دانست و عنوان کرد: همین مردم کوفه بودند که 25 سال آن حضرت را خانه‌نشین کردند.
رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان مرکزی با اعلام اینکه شمر ایرانی نداریم، در نقدی به سریال مختارنامه ابراز داشت: در گفت‌وگو با داوود میرباقری نویسنده و کارگردان مختارنامه در مورد شخصیت شمر در این سریال وی تشریح کرد شخصیت شمر را براساس شناخت مردم از او که نماد زشتی و پلیدی است ساخته‌ام.
اسلامی ادامه داد: ما شمر ایرانی نداریم، باید شخصیت واقعی افراد را تداعی کنیم تا مردم شخصیت‌های تاریخی را آن گونه که هستند بشناسند و بدانند آنها یک عده اراذل و اوباش نبودند که در مقابل اسلام ایستادند بلکه افرادی صاحب فتوا، شخصیتی برجسته، صاحب کتاب و انسان‌های مطرح روزگارشان بودند.
وی متذکر شد: در جامعه امروزی افرادی هستند که دارای ادعا بوده، تا مرز اجتهاد و آیت‌اللهی پیش رفتند، ولی در مسیر خاکی لغزیده‌اند و منحرف شدند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در تشریح شخصیت قاتلان امام حسین(ع) اضافه کرد: شمر صاحب فتوای متعدد بود و ذکر خداوند از لبش نمی‌افتاد، قرائت قرآنش شهره خاص و عام بود و از یاوران امام علی(ع) در جنگ صفین و جمل محسوب می‌شد.
رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان مرکزی ادامه داد: عمربن سعد نیز از آقازاده‌های کوفه و شخصیتی برجسته بود که برای جنگ مقابل امام حسین(ع) و یارانش میگوید پا به رکاب بگذارید تا بشارت بهشت بر شما بدهم.
اسلامی در توصیه‌ای به مردم اذعان داشت: هم اکنون بار دیگر تاریخ در حال اتفاق وقایع گذشته است که شکلی جدید به خود گرفته‌اند پس باید با شناخت دقیق شخصیت‌های جامعه، شمرهای زمان خود را بشناسیم و با حرکت در مسیر ولایت از انحراف به بیراهه در امان بمانیم.

مراسم ویژه شبهای قدر توسط هیات آل طاها و اداره اوقاف از پنج شنبه 27/5به مدت 5 شب از ساعت 22 در حرم مطهر امام زاده ابراهیم ( ع ) آمل برگزار میشود .

یادآور میشود :هيئت محبين آل طاها در سال 1373 در سالروز ولادت منجي عالم بشريت حضرت صاحب الامر والزمان (عج) تاسيس شد

5 thoughts on “سخنران مراسم هیات آل طاها در آمل چه گفت ؟”
  1. روحت شاد و يادت هميشه گرامي
    هيچگاه برزگي روحت از خاطرم نمي رود
    كاش بودي ………..

  2. روحت شاد و یادت همیشه گرامی
    هیچگاه بزرگی روحت از خاطرم نمی رود
    کاش بودی ………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *