هراز نیوز :سید علی اسد بیان داشت: این اداره کل راه و ترابری استان مازندران در بخش راه روستایی در راستای فعالیت‌های خود اقدامات وسیعی را در دست اجرا داشته که از جمله آنها احداث و ساخت پل به تعداد 50 دستگاه است.
وی خاطرنشان کرد: بدین منظور این اداره کل در زمینه احداث پل در بخش راه روستایی اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود داشته که از جمله این اقدامات میتوان به احداث پل در محور روستایی شاهان‌دشت واقع در بخش لاریجان شهرستان آمل اشاره کرد.
مدیرکل راه و ترابری استان مازندران در ادامه درباره مشخصات فنی پل مذکور تصریح کرد: این پل با دهانه 30 متری، عرض عرشه به طول شش متر و با ارتفاع 10 متر از سطح بستر رودخانه با بسترسازی سنگ ملات و پایه‌های بتونی و همچنین تیر ورق و دال بتونی انجام می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری استان مازندران ابراز داشت: با اتمام عملیات اجرایی این پل بیش از 300 خانوار در قالب 11 روستا از نعمت یک راه ایمن و مناسب بهره‌مند شدند.
وی گفت: پل‌ها همواره نقش موثری در ایجاد ارتباط میان اقوام و شکوفایی اقتصادی جوامع ایفا کرده و در تامین شبکه ارتباطی راه‌های یک کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
یاد آور میشود :روستای شاهاندشت واقع در در ۶۵ کیلومتری شهر آمل) بخش امیری قرار دارد

در این روستای ییلاقی آبشاری پرآب، دائمی و عظیم، درجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمائی می‌کند. که از کنار قلعه شاهاندشت بر روی یک‌کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین میریزد. در ارتفاعات مشرف به روستای شاهاندشت آبشار شاهان‌دشت با ارتفاع تقریبی ۵۰ متر که یکی از بزرگترین آبشارهای استان مازندران به شمار می‌رود.

در بالای آبشار شاهاندشت قلعه شاهاندشت که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده است، واقع شده و از عظیمترین قلاع کوهستانی البرز است که از ستگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم مرغ و نوعی خاک است ساخته شده و استحکام زیادی دارد.

این قلعه پایگاه ملک بهمن از حکام آل پاد و سبانان و آخرین سلسله استندار لاریجان بوده که به دستور شاه عباس صفوی در سال ۱۰۰۵ هجری فتح گردید.

آبشار شاهاندشت یکی از منابع طبیعی گردشگری ایران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *