هراز نیوز :رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي مازندران از شناسائي و دستگيري کلاهبردار اينترنتي که با وعده ازدواج دورغين از شهروندان140 ميليون تومان کلاهبرداري کرده بود،خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،در پي وقوع چندين فقره کلاهبرداري اينترنتي با استفاده از سايت همسريابي و وعده دورغين ازدواج به افراد،موضوع در دستور کار ماموران و کارشناسان پليس فتاي مازندران قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است،ماموران باانجام تحقيقات وبازجوئي از مالباختگان دريافتند،فردي ناشناس با عضويت در يکي از سايت هاي همسريابي و معرفي خود به نام هاي مختلف واينکه از وضعيت شغلي ومالي خوبي در يکي از کشورهاي اروپائي برخوردار است،با آنها وعده دورغين ازدواج داده است.

متهم به کلاهبرداري پس از جلب اعتماد افراد به بهانه گرفتاري مالي تقاضاي واريز وجه نقد با مبالغ بالا به حساب بانکي را مي نمود و پس از کلاهبرداري ارتباط خود را با افراد قطع مي کرد.

برپايه اين گزارش،ماموران با دريافت اين اطلاعات با استفاده از شگرد هاي خاص پليسي و اقدامات گسترده اطلاعاتي وعملياتي سرانجام مخفيگاه متهم به کلاهبرداري را در يکي از شهرستان هاي استان شناسائي کردند.

ماموران در ادامه تحقيقات با هماهنگي مرجع قضائي در اقدامي غافلگيرانه متهم را دستگير و به مقر انتظامي منتقل کردند. متهم در تحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي اظهار داشت:بانام مستعار”يوحنا،فردا،آئين،رويان وميلاد” 37 ساله ومعرفي خود بعنوان فردي متمول شاغل در يکي از شرکت هاي اروپائي به وسيله چت و ايميل از شهروندان بيش از 140ميليون تومان کلاهبرداري کردم.

سرهنگ”رستمي”رئيس پليس فتاي مازندران در اين ارتباط با هشدار به جوانان و خانواده ها عنوان داشت:در اينترنت دروغ و ترفند به راحتي در بسته هاي زيبا به افکار کاربران غافل تزريق مي شود،پس در ارائه اطلاعات شخصي خود در فضاي اينترنت مراقب بوده و بيشتر دقت کنيد. وي افزود:فضاي چت روم يا همان تالار گفتگو فضاي بسيار ناامني براي جوانان است،پس از حضور در اينگونه تالارها در فضاي مجازي خودداري واگر بدلايلي نياز به حضور داريد،درخصوص پيشنهادهاي داده شده دراين فضا اعم ازازدواج،شغل و…باخانواده و افراد مورد اعتمادمشورت کنيد.

رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات همچنين خطاب به خانواده ها يادآورشد:هر کسي در اينترنت آنلاين مي شود،بايد بداند آن فرد غريبه است وممکن است اين دوست جديد يک مرد 40 ساله يا دختر 10 ساله باشد،پس همواره مراقب فرزندان خود باشيد تا در دام شکارچيان آنلاين تعقيب و يا شکار نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *