امام جمعه آمل در واکنش به ایجاد عمارت دوم در آمل : قرارنیست ما یک منبع فسادی را ببندیم و یک منبع جدیدی بسازیم

به گزارش هراز نیوز ؛ حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح کرد : تقوا یعنی مسئول در جامعه اسلامی بفهمد که هر چه دارد از برکت این مردم است،تقوا یعنی دولت محصول مجاهدات این مردم است،یعنی درک این حقیقت که من غلام و نوکر این مردم هستم،کار من نوکری است.

تقوا یعنی فهم این حقیقت که مسئول جمهوری اسلامی بداند که از کجا به این دولت رسید
وی ادامه داد : از جایی که به دولت رسیدید این را فراموش نکنیدو خدایی نکرده پشت پا نزنید و بی حرمتی نکنید. اگر این را ما فهمیدیم و در خدمت کسانی بودیم که ولی نعمت این جامعه هستند آنوقت هر روز در اعتلاییم و آبرویمان بیشتر است هم پیش امام زمان و ام پیش خداوند. اما اگر خدایی نکرده به این نقطه ای که به دولت رسیدند را فراموش بکنند موجب قهر خدا خواهند شد و قهر مردم یعنی قهر خداوند و این یعنی تقوا، تقوا یعنی فهم این حقیقت که مسئول جمهوری اسلامی بداند که از کجا به این دولت رسیده است.

تلاش پرستاران را ارج می نهیم

یعقوبیان با بیان اینکه هفته ای که پیش رو داریم مصادف است با سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار که تبریک عرض میکنم تصریح کرد: تلاش ها و زحماتشان را ارج می نهیم که همچنان در جهت خدمت به بیماران و نیازمندان تلاش میکنند .۷۵ لشکر عقل در وجود زینب کبری تجلی کرده است و ما باید به عقیله ی بنی هاشم نزدیک بشویم.

کتابخانه مرکزی شهر آمل بایدچگونه مطالعه کردن هر کتابی را به مخاطب بگوید

وی ادامه داد : هفته ی کتاب و کتابخوانی بوده است امیدوارم که شاهد باشیم لااقل در کتابخانه مرکزی شهر آمل یک فرصتی باشد عزیزان رشته های مختلف چگونه مطالعه کردن هر کتابی را بیایند و آنجا فرصت بگذارند.
امام جمعه آمل با بیان اینکه باید یک کرسی در کتابخانه مرکزی باشد اظهار کرد : این کرسی باید بگوید اخلاق در اسلام ۵رویکرد دارد:اخلاق عرفانی، اخلاق فلسفی، اخلاق نقلی، اخلاق تلفیقی، احلاق حرفه ای؛ آنوقت اگر کسی خواست اخلاق کار کند باید بداند که هرکتابی با کدام رویکرد نوشته شده است.

این مسئول گفت: اخلاق فلسفی ۴رویکرد دارد اخلاق افلاطونی یعنی اگر میخواهید اخلاق جامعه اصلاح شود زمامداران باید حکما و فلاسفه باشند تا اخلاق پاکی اینها به جامعه سرایت کند.فارابی ادامه دهنده اخلاق افلاطونی است.یک جریان در فلسفه جریان اخلاق فیثاغورسی است.

وی ادامه داد : یک اخلاقی که در حوزه ها سرایت کرد اخلاق ارسطویی است ارسطو میگفت آدم ۳ قوه دارد قوه شهویه،قوه غضبیه و قوه عاقله. ۴فضیلت دارد:حکمت ،شجاعت،عفت،عدالت
اول یک دوره علم النفس و روانشناسی و مباحث سایکولوژیک را مطرح میکرد و بعد این قوا را توضیح میداد میگفت اینطوری باید خودت را اصلاح بکنی. بسیاری از کتاب ها در حوزه فلسفه حوزه ارسطویی است مثل اخلاق ناصری خواجه نصیر

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل گفت : بعضی از کتابها تلفیق عرفان و روایت هستند مثل شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی . یک استاد فیزیک بیاید بگوید که فیزیک قدیم وفیزیک جدید چیست فیزیک قدیم و فیزیک کوانتوم حالا چه میگوید،روشش را بیان کند، این میشود کتابخانه فعال و مطالعه روش مند و انشا الله آغاز آن در شهر آمل باشد .

قضیه پسماند در آمل

امام جمعه آمل در بخش دیگری از سخنانش در مورد مدیریت شهری در موضوع زباله گفت : در مورد قضیه پسماند ها از چند سال قبل اسناد ومدارک آن موجود است، یک مشکلی در منطقه عمارت داریم یک پروژه ی جداگانه است ،چند روزقبل چند تن از اساتید و نخبگان حوزه پسماند آمدند جناب دکترجوادیان، حیدرزاده ،نائجی،آقای مهندس عمران آمدند برای چندمین بار ما گفتگو کردیم و روش های مختلف حل پسماند نشستیم و فکر و برنامه ریزی کردیم از چند روش هم زمان هم فعال شدن یک سورتینگ و دفع بهداشتی زباله و هم اگر لازم شد زباله سوز و هم جریان غیر کمپوست را روش های مختلف آن بررسی شد،جریان شوکاشور هنوز قطعی نیست و دارد بررسی میشود و محیط زیست هم با اینجا موافق نبوده و هنوز قطعی نشده است.

این مسئول ادامه داد : این مباحثی است که سالها دارد پیگیری میشود و علمی داریم با دوستان گفتگو میکنیم که انشا الله به یک حل علمی برسیم و زمانی که به نتیجه برسد عرض خواهم کرد.
قرارنیست ما یک منبع فسادی را ببندیم و یک منبع جدیدی بسازیم کار باید عالمانه پیش برود و قرارنیست تا یک منبع تولید ببماری را ببندند و یک جای دیگری را باز کنند.

به عزیزان مسئول اعتماد بکنید

یعقوببان گفت : به عزیزان مسئول اعتماد بکنید و ما هم اعتماد میکنیم تا یک کار کارشناسی انجام بشود تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

وی ادامه داد : جوابیه ای که فرستادم ۱قضیه مربوط به واردات برنج است رفته ام از دهیاران روستاهای مختلف امضا و مهر جمع کردم برای تهران فرستادم و جلسه تشکیل دادم و آنها هم جلسه تشکیل دادند و پیگیری های انجام شده است و فرمودند گردش کار پیشرفت موضوع را خدمت شما اعلام میکنم.این طوماری که جمع کردیم مکرر برای آقایان فرستادیم و وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مسئول کنترل کننده کالاهای اساسی آمده اند و انشالا این مشکل حل میشود .و من صبر میکنم که هروقت مشکل حل شد بگویم که مردم عزیز این مشکل را حل کردم و تا به نتیجه نرسد اعلام نمیکنم.

دردی نیست که به حقیر عنوان شود و من راحت از کنار آن بگذرم

امام جمعه آمل گفت : شما مطمین باشید که دردی نیست که به حقیر عنوان شود و من راحت از کنار آن بگذرم ما کنار شما هستیم تا خیال مردم ما راحت باشد. یک جلسه ای راهم در همین صادرات برنج داشتیم و موضوعات را بررسی کردیم یک دفتری باید تاسیس شود و مجموعه ای تخصیص بدهیم که صادرات برنج محقق شود تا مردم ما به زحمت نیفتند و این بحث پسماند هم در رابطه با مسئله جانمایی هم مشغول به کارهستند انشالا پس از دریافت پاسخ نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد : ما این قضایا را با استان و تهران در میان گذاشتیم وبه نتیجه رسید و مطمین باشید پای درد دل شما نشستیم و پای کار ایستاده ایم و انشالا پیگیر کارها هستیم و خداروشکر درصدد انجام کارها و حل مشکلات هستیم و خداروشکر همه دغدغه دارند تا این مشکلات حل شود

وما شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین و غزه خواهیم بود

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل گفت : در آخر هم در مورد مردم مظلوم غزه امیدواریم تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران عن قریب نتیجه بدهد و ملت مظلوم فلسطین هم نجات پیدا کند و این وعده مقام معظم رهبری به اذن الهی انشاء الله به انجام خواهد رسید وما شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین و غزه خواهیم بود و انشاء الله صهیونیست های که هیچی نمی فهمند انشالا ادب خواهند شد و ماشاهد یک مملکت اسلامی خواهیم بود و قبله اول ما مسلمانان آزاد خواهد شد .

گزارش فاطمه اکبرپور

تصاویر استقبال نمازگزاران از نماز جمعه آمل

 

One thought on “امام جمعه آمل در واکنش به ایجاد عمارت دوم در آمل : قرارنیست ما یک منبع فسادی را ببندیم و یک منبع جدیدی بسازیم”
  1. ماشاالله امام جمعه های باسواد و اهل مطالعه‌ای داریم. کثرالله امثالهم.
    متشکرم از درج پیام بنده کمترین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *