وزیر آموزش وپرورش گفت : مردم آمل در سال ۱۳۶۰ دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده اند

به گزارش هراز نیوز ، دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در مراسم یادواره شهدای روستاهای کمانگر کلا و پاشاکلای هراز پی آمل  گفت : یادمان نمی رود که مردم ولایتمدار شهرستان آمل در سال ۱۳۶۰ دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده اند و با رشادت های بی نظیر نگذاشتند دشمنان کور دل به نقشه های شوم خود دست پیدا کنند .

وزیر آموزش و پرورش  ابراز داشت : حضرت زهرا س مصداق بارز  آیه یا اینها النفس المطمئنه بودند و انسان به نفس مطمئنه نمی رسد مگر با ذکر گفتن و یاد خدا  بودن و حضرت زهرا س در همه احوالات خود ذکر خدا را بر لب داشته است و نور نماز حضرت زهرا سلام الله علیها  بر نور موجود غلبه داشت و آن بزرگوار در نماز برای دیگران دعا می کرد  و این همان جهاد تبیینی است که حضرت آقا به آن اشاره دارند ..

دکتر نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جهاد دری است از درهای بهشت یاد آور شد : درب بهشت فقط بر روی کسانی باز می شود که اولا اولیا باشد و ثانیا برگزیده باشند و و حضرت زهرا س از برگزیدگان خداوند متعال بودند که به این مقام عظیم و رفیع دست یافتند . .

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم جهاد را می بیند و هم شهادت را و جهاد تبیین یک جهاد سیاسی است و این شهدا شهیدان راه امامت و ولایت هستند . .

نوری  یاد آور شدند: مهمترین وظیفه و از اوجب واجبات حفظ نظام است و دفاع از ولایت را مردم مازندران به تمام معنا ، معنا کردند و همه ما عهد ببندیم که فاطمی باشیم و این را هم بگوئیم که همه ائمه به مادرشان پناه می بردند و شهید والا مقام  حاج قاسم سلیمانی عزیز ما هم در بحبوحه جنگ از حضرت زهرا سلام الله علیها  مدد می گرفتند چون حضرت زهرا  گره رگشا بودند و هستند . .

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با مطالبات و مشکلات معلمان که  ازسوی دکتر حاجی پور نماینده مردم  آمل در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، قول مساعت داد.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل در سخنان کوتاهی گزارشی از وضعیت علمی  و حضور دانش پژوهان آملی در المپیادهای کشوری ، آسیایی و جهانی و نیز فضاهای آموزشیوضعیت موجود مدارس این شهرستان را بیان داشت.

در حاشیه مراسم یادواره شهدای روستاهای کمانگر کلا و پاشاکلای هراز پی آمل پیکر  مطهر شهید گمنام بر روی دستان حاضرین در این مراسم تشییع شد.

گزارش و عکس : حسن جوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *