پیر چشمی، علل، علائم و راه های پیشگیری و درمان آن

اپتومتریست مرتضی بصیرت (متخصص بینایی سنجی) در گفتگوی اختصاصی با هرازنیوز با بیان اینکه  پیرچشمی زمانی است که عدسی چشم سفت و سخت شده تصریح کرد:بیماران مبتلا به پیرچشمی دارای اختلال در تطابق عدسی چشمشان هستند، این بدان معناست که فرد مبتلا دید واضحی از اشیاء نزدیک خود ندارد و آنها را دورتر می بیند.

این عضو آکادمی علمی اپتومتریست ایران و آسیا با اشاره به اینکه این بیماری یک مشکل انکساری تلقی می شود که فرد در دیدن اجسام نزدیک با مشکل مواجه می شود اظهار کرد: از علایم این بیماری می توان به مورادی همچون خستگی چشم ،سرگیجه، خواب آلودگی زودهنگام چشم در حین مطالعه طولانی‌مدت و تاری دید بیمار اشاره کرد.

مدیریت مطب بینایی سنجی چشم و عینک بصیر در ادامه افزود: به طور کلی درمانی قطعی برای پیر چشمی نیست ، اما چندین روش مرسوم درمانی مانند عینک ،لنز های تماسی و جراحی انکساری وجود دارد که دید فرد را بهبود می بخشد.

وی با اذعان به این مطلب که یک اپتومتریست (متخصص بینایی سنجی) و یا چشم پزشک طی معاینه کامل پیرچشمی را تشخیص می دهد گفت : این متخصصین  بسته به شرایط  ممکن است برای اصلاح پیرچشمی،  روش خاصی را پیشنهاد کند، روش های مرسوم درمان پیر چشمی شامل استفاده از عینک، لنز های تماسی و اعمال جراحی است .

اپتومتریست مرتضی بصیرت (متخصص بینایی سنجی) مطرح کرد:رایج ترین عینک ها برای اصلاح پیر چشمی عینک های دید نزدیک،  عینک هایی  دوکانونی و تدریجی است و عینک نزدیک برای مطالعه و دیدن اشیاء نزدیک استفاده می شود.

این عضو آکادمی علمی اپتومتریست ایران و آسیا در ادامه افزود:افرادی که با مطالعه، کار با کامپیوتر و یا کارهای ظریف همانند خیاطی سروکار دارند، زودتر متوجه بروز مشکلات پیر چشمی می شوندو پیرچشمی امری اجتناب ناپذیر است  ولیکن با اقدامات و انجام کارهای ساده ای می توان از بینایی و چشم ها به خوبی مراقبت کرد.

اپتومتریست مرتضی بصیرت (متخصص بینایی سنجی) در ادامه با اشاره به این که یکی از مهمترین وظایف ما اپتومتریستها (متخصص بینایی سنجی) تشخیص و مشاوره در حوزه ی بیماریهای چشم است مطرح کرد : افرادبایدبه صورت منظم معاینه چشم انجام دهید و بیماری هایی که بر روی بینایی و چشم ها تاثیر سوء می گذارند، نظیر دیابت و فشار خون را کنترل نمایید.

مدیریت مطب بینایی سنجی ،چشم و عینک بصیر با اشاره به اینکه حتماً افراد در معرض نور خورشید از عینک آفتابی استفاده نمایند تصریح کرد:متخصصان چشم بر این عقیده اند که خواب مفید 8 ساعته در شبانه روز از پیرچشمی جلوگیری می کند و حتما از مرکبات و میوه جاتی که منبع غنی ویتامین A و C هستند، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *