هشدار امام جمعه آمل به عوامل ناهنجاری و بی حجابی

ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل به عوامل ناهنجاری و بی حجابی در این شهر هشدار داد .

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز ابراهیم یعقوبیان  در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر مطرح کرد: هفته راهداری ، به صورت ویژه باید از این عزیزان تشکر کرد به صورت ویژه باید تشکر کرد علی‌رغم اینکه شما دیدید این ایام این عزیزان در معرض آسیب بودن یه عده کسانی که مزدور و اجیر صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی بودن چقدر با تطمیع اولا موفق نشدن با تهدید خواستند این عزیزان را کاری بکنند که این ها دیگر به این خدمتشون نپردازند اما انصافا راست ‌قامت با اعتقاد ایستادن پیام فرستادند برای رهبری عزیز ما که آقا ما سرباز شما هستیم شما نگران نباشید.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه پژوهش‌های ما باید یک مقاصدی داشته باشند تصریح کرد :  در طول تاریخ از کلینی تا خمینی رضوان الله علیهم اجمعین و تا زمان ما ملاحظه می‌فرمایید عرصه‌ی علمی توسط دانشمندان ما چه در حوزه‌ی ساینس چه در حوزه‌ی نالج این همه توفیقات و پیشرفت مبارکی رقم خورده الان هم باید همینجور باشد . باید پژوهش‌های ما هدف روشن و مشخصی داشته باشند.

وی ادامه داد : پژوهشگر هم باید ویژگی‌هایی داشته باشه یک پژوهشگر، یک انسان محقق اولا باید احساس مسئولیت کند، خودش را مسئول بداند. ثانیا حتما باید از آزادی فکر و اندیشه برخوردار باشد. برای نوآوری باید سه یاد را زنده کرد اگرما می‌خواهیم درعرصه‌ی علوم جدید و قدیم نوآور باشیم یک اتفاق باید رقم بخورد، سه یاد را باید زنده کنیم 1. یاد خدا 2.یاد قرآن و ائمه اطهار 3.یاد پدر و مادر

یعقوبیان با طرح این سوال که وحدت حوزه و دانشگاه محور وحدت در جامعه‌ی دینی ،دین و قانون ، در جامعه‌ی سکولار قانون چه طور رفتار کنیم چه طور فکر کنیم ،سیاست ما اقتصاد ما فرهنگ ما جامعه‌ی ما چه طور باشد ؟ پاسخ داد : این دعوا ندارد در دانشگاه باشد یا در حوزه یا در جامعه در کوچه بازار محور وحدت چه باید باشد؟ دین و قانون محور وحدت، پایه‌ی وحدت در جامعه‌ی سکولار چه طور؟ محور اتحاد در جامعه سکولار قانون است و همه در مقابل قانون تسلیم هستند. الان سر و صداها سر چیست؟ یه عده می خواهند از دین اعراض کنند پا روی دین بگذارند و یه عده هم می خواهند پا روی قانون بگذارند.میگویند نه دین نه قانون ،عجبا بالاخره جامعه یا بر مدار دین و قانون باید اداره بشود یا لااقل بر مدار قانون ،مگر می شود جامعه نه دین در آن حاکم باشد نه قانون ،کجای تاریخ، کجای کره‌ی زمین می گویند نه دین نه قانون.

وی با اشاره به ویژگی انتخاب یک مسئول در جامعه اسلامی از نگاه قرآن بیان کرد:  گاهی اوقات حواس ما به خود مان نیست به مجموع های خودمان نیست ،مسئولین محترم در کل کشوردر گزینش های خودتان دقت کنید. درجمهوری اسلامی اگر بخواهند به یک فرد مسئولیت بدهند باید طبق آیه قرآن دو ویژگی داشته باشد.1. قوه‌ی فکری و علمی و روحی داشته باشد (متخصص باشد) 2. اهل تقوا باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل  بااشاره به وقایع اخیر کشور در موضوع حمایت برخی از افراد از اغتشاش گران گفت : آقای مهندس آقای پزشک مسئول، مملکت برای شما پول خرج کرده ،پول نفت خرج شما شده ،هر ساعت حضور شما در مدارس و دانشگاه‌ها ببینید میلیون‌ها تومن برای مردم هزینه دارد این مردم خرج نکردند که یک مهندس یا پزشکی خودش را خراب کند ازدست رفتن یک نخبه برای ما خسارت است از دست رفتن یه نفر برای ما خسارت است ما نمی‌خواهیم یک نیروی ما هدر برود دارید کار می‌کنید حواست باشد کجا کار می‌کنید، تو چه موقعیتی، چرا به قانون ملتزم نیستید

یعقوبیان ادامه داد : عزیز گاهی اوقات در عرصه‌ی مدیریت جامعه شاید باید خون دل بخورید و عزیزی و نخبه‌ای را کنار بزنید اما این به معنای حذف استعدادها نباید باشد .هنر ما مثل امام حسین باید باشد حر بن یزید ریاحی را هم احیا می‌کند، برمی‌گرداند، ما نباید یکی سقوط کرده تو سرش بزنیم این حواس مان باشد.

امام جمعه آمل با هشدار دوباره درخصوص عوامل ناهنجاری و بی حجابی گفت :  همه کسانی(ادارات ،مجموعه ها وحتی پدر و مادرها وآقایان و آژانس های اینترنتی و…)که به مسئله حجاب اهمیت نمی دهند و اداراتی که به افراد بی حجاب به راحتی خدمات میدهند خواهش میکنم بعد ،از ستاد امر به معروف و نهی از منکر گله نکنید. اگر بخواهید با دین واعتقادات این مردم طرف بشید این مردم با دنیای شما مواجه می شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *