کاهش تراز آب دریا و لایروبی مهمترین دغدغه بنادر مازندران

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور بر لزوم حمایت و همکاری همه مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع موانع و مشکلات بنادر مازندران تاکید کرد و گفت: کاهش تراز آب دریا و لایروبی مهمترین دغدغه بنادر مازندران بوده که آسیب‌هایی را برای مجموعه های بندری فرآهم کرده است.

 به گزارش هرازنیوز از علی فتحی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران که در سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه کار مطالعات سواحل کشور انجام شده است، اظهار کرد: این مطالعات در استان مازندران و در بندر نوشهر برای مدیریت سواحل تکمیل و برای ارائه در سطح استان آماده شده است.

وی با بیان اینکه مطالعه وسیعی در پایش تراز آب در استان مازندران و سایر استان های حاشیه دریای کاسپین انجام شده است، افزود: یکی از این دستگاه های پایش در نوشهر مستقر است و به صورت مداوم این پایش در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تراز آب در شرایط بحرانی است و در حال کاهش است، گفت: این کاهش آسیب هایی را برای مجموعه نوار ساحلی به همراه دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان تمهیداتی برای سواحل و لایروبی آن داشته است، تصریح کرد: در سطح استان ها کمیته مدیریت سواحل فعالیت دارند که در استانداری ها به نیابت برگزار می شود و رسیدگی به این چالش بر عهده این کمیته ها است.

فتحی بر ضرورت حمایت و کمک مسئولان استانی و شهرستانی جهت رفع چالش ها به بنادر تاکید کرد و گفت: مطالعات تعامل شهر و بندر وظیفه دیگری است که بر عهده سازمان بنادر کشور است و به عنوان نمونه در نوشهر راه دسترسی در دستور کار قرار گرفت و با اینکه ۷۵۰ میلیارد تومان برای سازمان هزینه دربر داشته است اما وظیفه خود می دانیم نگاه به شهر و بندر را دنبال کنیم.

در ادامه مراسم، رستم زرودی، فرماندار نوشهر نیز با بیان اینکه بندر نوشهر یکی از بنادر قدیمی کشور نیازمند توجه بیشتر است، اظهار کرد: لایروبی بندر نوشهر از دغدغه های شهرستان است و باید زودتر انجام شود.

زرودی با تاکید بر اینکه همه مسئولان پای کار خواهند بود و سازمان بنادرباید لایروبی بندر نوشهر را در اولویت قرار دهد، افزود: نبود پسکرانه از علل عقب افتادن توسعه بندر نوشهر نسبت به سایر بنادر مازندران است.

فرماندار نوشهر، خرید زمین برای پسکرانه بندر نوشهر را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به بالا بودن قیمت زمین این امر باید زودتر انجام شود.

زرودی از مسئولان کشوری خواست تا به پروژه کنار گذر کمک کنند و ادامه داد: اعتبار خوبی برای این موضوع گذاشته شده است اما هنوز بابت عدم تملک هشت پلاک نگرانی وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از عقب افتادن اتمام پروژه پل ماشلک بیان کرد: این پل قرار بود زودتر از اینها تکمیل شود و خرداد یا هفته دولت به بهره برداری برسد اما هنوز باقی مانده است و اگر به پیمانکار اعتبار تزریق نشود به تعویق خواهد افتاد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه ترافیک در روی پل موجب نگرانی است، یادآور شد: از آنجائیکه فعالیت پیمانکار بندر به فعالیت پیمانکار شهرداری گره خورده است، باید هرچه زودتر اعتبار تزریق شود.

کاهش تراز آب دریا و لایروبی مهمترین دغدغه بنادر مازندرانبه گزارش ایسنا، در این آئین سعید کیاکجوری به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی مازندران منصوب شد و از زحمات محدتقی انزان پور قدردانی شد. انزان پور به مدت حدود ۵ سال عهده دار مسئولیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران بود.

گفتنی است سعید کیاکجوری دارای مدرک کارشناسی اقتصاد بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است؛ رئیس اداره اموال و سفارشات و رئیس اداره منطقه ویژه بندر شهید رجایی، رئیس اداره امور بندری، معاون دریایی و بندری، معاون امور بندری و اقتصادی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، از جمله سوابق خدمتی وی در مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *