قیمت خرید تضمینی نارنگی در مازندران/ هرکیلو 7500 تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خرید تضمینی نارنگی با قیمت 7 هزار و 500 تومان در سبدهای هشت کیلوگرمی در مازندران خبر داد.

به گزارش هرازنیوز از فارس، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از باغ‌های مرکبات استان اظهار کرد: مازندران دارای ۱۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت ارقام مرکبات است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد نارنگی پیش‌رس در استان مازندران برداشت شد و وارد فاز برداشت انشو شدیم و برداشت پرتقال هم از ۱۵ آبان ماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: سرانه مصرف مرکبات هر ایرانی ۳۱ تا ۳۲ کیلوگرم است و با توجه به میزان تولید مرکبات در مازندران این میزان بالاتر از نیاز مصرف داخل است و باید برای بازار خارج کشور و صنایع تبدیلی چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: هر ساله مازاد تولید مرکبات در استان داریم و و باید دنبال توسعه بازارهای صادراتی هدف باشیم و فکری برای صنایع تبدیلی شود چرا که بخشی از تولید مرکبات مازندران قابلیت فرآوری را دارد.

عنایتی از خرید تضمینی نارنگی از سایز ۸۰ گرم به بالا با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سبدهای هشت کیلوگرمی در مازندران خبر داد و گفت: خرید تضمینی از امروز از سوی تعاون روستایی در همه شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: میوه‌های صنعتی هر کیلوگرم ۴ هزار تومان از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به مگس میوه مدیترانه ای در باغ‌های استان اشاره کرد و گفت: امسال جزو سال‌هایی بود که مگس میوه به باغات خسارت جدی وارد کرد و در باغ‌هایی که یکنواختی محصول داشتیم شاهد کمترین خسارت بودیم اما باغاتی که یکنواختی محصول وجود نداشت کنترل این آفت مشکل بوده و خسارت‌های فراوانی را به محصول وارد کرد.

این مسؤول اضافه کرد: امسال ۹۰ هزار هکتار از باغ‌های مازندران رصد و پیش‌آگاهی کنترل مگس میوه در آن انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *