عضویت 30هزار آملی در شبکه تعاونی های روستایی

فرماندار شهرستان آمل گفت: شرکت های تعاونی شهرستان آمل بیش از 30هزار عضو و سهام دار دارند که همه آنها را کشاورزان تشکیل می دهند و ظرفیت عظیمی برای توسعه بخش کشاورزی به شمار می روند.
سید عباس حسینی در آیین بهره برداری از طرح توسعه شرکت تعاونی تولید روستایی سبز دشت بزمینان آمل با اشاره به اینکه روستاها قابلیت تبدیل به مناطق گردشگری را دارند، از حمایت های لازم برای گردشگری شدن مناطق روستایی خبرداد و گفت: با رفع موانع می توان زمینه افزایش اشتغالزایی در این حوزه را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه شرکت تعاون روستایی شهرستان آمل دارای 45 شرکت تعاونی، تشکل های بخش کشاورزی، انجمن برنج و شرکت تعاونی زنان است، گفت: این شرکت ها بیش از 30هزار عضو و سهام دار دارند که همه آنها را کشاورزان تشکیل می دهند و ظرفیت عظیمی برای توسعه بخش کشاورزی و گردشگری به شمار می روند.
فرماندار آمل با اعلام اینکه شرکت های تعاون روستایی آمل دارای 27هزار تن ظرفیت انباری و 23 فروشگاه، جایگاه سوخت در سطح شهرستان است، تصریح کرد: توانمندی های شرکت های تعاون روستایی در اقتصاد مناطق، یک ظرفیت بالقوه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت های تعاون روستایی در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستاییان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر بوده است که با همت جوانان این کشور صورت گرفته است.
حسینی افزود: یقیناً استفاده از نوآوری، تولید محصولات در راستای سلیقه مشتری و بالابردن کیفیت آن، در جذب مشتری و همچنین موفقیت در این حوزه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.
وی تاکید کرد: تعاونی های روستایی موفق می توانند برای یکدیگر به عنوان الگو مطرح شده و زمینه گسترش آنها را فراهم آورند.

ذوالفقار ناییجی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شرکت های تعاون روستایی در زمینه تسطیح اراضی، برگزاری دوره های آموزشی، تامین و توزیع نهاده ها ی دامی و سموم کشاورزی فعالیت دارند، تصریح کرد: این شرکت تعاونی سه روستا و 700 بهره بردار را در 920 هکتار سطح زیر کشت ساماندهی و حمایت کرده است و این شرکت یک انبار 400 تنی، دفتر کار، فروشگاه سموم و خوراک دام را به مجموعه کاری خود افزودهد است.
ناییجی با اشاره به اینکه 700 نفر از اعضای این شرکت تعاونی در زمینه عشایری و روستایی فعالیت می کنند، تصریح کرد: تصمیمات شرکت براساس هیات مدیره است و طرح توسعه شرکت تعاون روستایی بزمینان از محل ذخیره اندوخته 600 میلیون تومانی اعضای این صندوق صورت گرفته است.
وی با اشاره به ظرفیت شبکه تعاون روستایی شهرستان آمل اظهار کرد: این شبکه موفق شده است بیش از 60هزار تن نهاده های دامی، طیور و بخش زنبور را توزیع کرده و بیش از 60درصد نهاده های کود شیمیایی از طریق این شرکت ها توزیع می شود.
ناییجی بیان کرد: هفت میلیون لیتر سوخت بخش کشاورزی نیز از طریق این شبکه توزیع شده است و شبکه تعاون روستایی شهرستان آمل دارای، 405 نفر هیات مدیره و 160 نفر نیروی اداری و دفتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *