پژوهش موتور پیشران برای تبدیل شدن به یک دانشگاه پاسخگو و مرجع است

 

حامد برجسته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی در همایش ملی پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بهداشت روان و حمل و نقل که به مناسبت هفته پژوهش با حضور سرهنگ دکتر جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور ناجا و مهندس خان پور مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی و مهندس نصیری معاون مدیر کل اداره راه و حمل و نقل استان مازندران، استادان، دانشجویان ،کارشناسان بهزیستی و مشاوران و روانشناسان استان مازندران در واحد آیت الله آملی برگزار شد ،با اشاره به اینکه پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه است، تاکید کرد برای تبدیل به یک دانشگاه پاسخگو و مرجع موتور پژوهشی دانشگاه باید تقویت شود.

رئیس واحد آیت الله آملی گفت: مبانی و ادبیات دانشگاه‌ها باید تغییر کند و رویکرد باید از دانشگاه آموزشی به دانشگاه کارآفرین اصلاح شود. برجسته با بیان اینکه دانشگاه با توجه به نیاز جامعه نسل های مختلفی را تجربه کرده است، اظهار داشت:در چهار نسل تجربه شده یعنی آموزش ، پژوهش ،کارآفرینی و خلاقیت، که برای رسیدن به  نسل چهارم یعنی نسل خلاقیت ،نیاز به تقویت نسل دوم یعنی نسل پژوهش است.

برجسته خاطر نشان کرد برگزاری همایش های متعدد بین المللی ،ملی و منطقه ای در واحد آیت اله آملی نشان دهنده تراز یک دانشگاه فعال ، پویا با رویکرد بین المللی است.وی برگزاری همایش ملی بهداشت روان و حمل و نقل را یکی از دغدغه های مهم جامعه ای دانست که نقش بسزایی درسلامت جسمی اقشار مردم دارند لیکن در مجامع علمی مغفول مانده و مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی ادامه داد واحد آیت اله آملی به سبب اتخاد رویکر حل مسائل  بر اساس ماموریت علمی و مسئولیت اجتماعی خود به برگزاری این گونه همایش ها پرداخته و در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری همایش های مهم با رویکرد حل مسایل جامعه خواهیم بود.

همچنین در این همایش خان محمدی دبیر همایش و عضو هیئت علمی و مدیر گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به ضرورت برگزاری این همایش اشاره کرد و اظهار داشت متاسفانه خلاء بزرگی در خصوص روانشناسی و سلامت روان در حمل و نقل و ترافیک وجود دارد که لازم است مراکز علمی و تحقیقاتی برای راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی مرتبط با این موضوع اقدامات شایسته صورت دهند.

رجبعلی محمد زاده عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، سرهنگ دکتر عین اله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهور ناجا سخنرانان دیگر این همایش بودند که حول محور بهداشت روان و حمل و نقل مباحث خود را مطرح کردند.

متن خبر همایش ملی پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بهداشت روان و حمل و نقلword

متن خبر همایش ملی پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بهداشت روان و حمل و نقلpdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *