هلال ماه شوال

گزارش رویت هلال ماه شوال از امام زاده هاشم

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز، علی ابراهیمی از #دکل مخابراتی امام زاده هاشم هلال ماه شوال را این گونه رویت کرده است :
با توجه به وضعیت هلال شوال ۱۴۴۱ و با بررسی ابر و غبار تصمیم گرفتیم تا به دکل مخابراتی #امامزاده_هاشم واقع در مرز استان #تهران و #مازندران برویم. جاده نسبتا شلوغ و خروج مردم از اوضاع #کرونا تاسف انگیز بود.
در هر صورت حدود ساعت ۷:۲۵ به #رصدگاه رسیدیم. من با دانستن جهت شمال به سرعت تلسکوپ را قطبی کردم. اطراف ما مقداری برف بود و هوا با وزش باد سرد بود.
خورشید در ساعت ۲۰ غروب کرد و من پس از تنظیم روی سیاره #زهره و رفتن به سمت #عطارد مطمئن شدم #تلسکوپ تنظیم شده است. بعد با فرمان به سمت هلال رفت و در ساعت ۲۰:۱۱ هلال کم سو در بالای تصویر دیده شد‌. مرکز کمان پرنور بود و کمک خوبی به رویت کرد. هلال به سرعت توسط آقای الماسی و خانم زارع رویت شد و تا زمان قرارگیری در پشت کوه در ساعت ۲۰:۴۰ دیده شد.
در حالی که #هلال هر لحظه پرنورتر می شد وجود ۳ درجه غبار اجازه رویت با چشم غیرمسلح را نداد. آن چه که از کمان هلال دیدم با آن که در اوج بود ولی در صورت وجود شرایط بسیار خوب جوی با چشم دیده می شد.
نکته ظریف در این رویت اثر تلاطم جوی در هلال است که در بین تصاویری که در گذشته تهیه کردم برای نخستین بار در فار ۰.۸ موفق به ثبت آن شدم.
#رویت_هلال_شوال #آمل #عیدفطر

هلال ماه شوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *