مازندران در پویش ملی کتاب اول شد

مازندران در پویش ملی کتاب، حائز رتبه نخست شد

  
مازندران در پویش ملی کتاب، حائز رتبه نخست شد
استان مازندران با حضور بیشترین شرکت کننده در پویش سراسری (با کتاب در خانه) در رده نخست استانهای کشور قرار گرفت.
 به گزارش هراز نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع مدیر این اداره کل گفت: دفتر مطالعات وبرنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  به منظور پربار کردن اوقات فراغت مردم در ایام نوروزی در راستای ارتقاء روحیه و افزایش امید اجتماعی ، گسترش فرهنگ کتابخوانی و دعوت از مردم به پویش اجتماعی “درخانه بمانیم” با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی کرد.
زارع تصریح کرد: هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی در راستای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی ، تشویق کودکان و  نوجوانان به گفتگو پیرامون کتاب‌هایی است که خوانده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان ساخت: این پویش همچنین به دنبال ترویج توجه به امور بهداشتی در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت به وجود آمده بود.
او گفت: در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شد کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه معرفی کنند، یا نظرشان را درباره آن بگویند.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه این پویش در ادامه برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار شد،افزود: پویش مذکور محدود به شرکت‌کنندگان جام باشگاه‌ها نیست و همه کودکان و نوجوانان ساکن در شهرها و روستاهای ایران می‌توانستند در آن شرکت کنند.
وی همچنین بیان داشت: همه فیلم‌ها به تدریج در شبکه ترویج کتاب‌خوانی معرفی شدند و در پایان، به تعدادی از برگزیدگانی که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *