از یاران انقلاب تا شورای ائتلاف انقلابیون در آمل / ناگفته های انتخاب رضا حاجی پور و حسین جوادی

حسن مجیدی کیا سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در آمل در گفتگو با پایگاه خبری هرازنیوز  با عرض تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا درباره نحوه شکل گیری یاران انقلاب و بعد از آن ائتلاف شورای انقلاب در آمل گفت: مساله ای را که یک سال اخیر دنبال می کردیم مساله تجمیع  هم افزایی و وفاق بین نیروهای ارزشی در آمل بود ، البته یک جریان فرهنگی اجتماعی و سیاسی را بیش از چهار سال پیش یک سری از دلسوزان در آمل پیگیر بودند که در کل کشور در استان ها و شهرستان ها فعالیت داشت.

هرازنیوز  – این شبکه در آمل چگونه شکل گرفت و چه کسانی هسته اصلی بودند ؟

شورای ائتلاف انقلابیون شهرستان آمل به پیشنهاد شبکه یاران انقلاب شهرستان که نزدیک به چهار سال توسط جمعی از دلسوزان انقلابی در آمل پیگیری و مدیریت می شود، آغاز به فعالیت نمود و با نظر جمعی از عزیزان پیشکسوت و امتحان پس داده در نظام و انقلاب، جناب آقای  دکترعلی اکبر متکان  که از افتخارات علمی شهرستان برای نظام و انقلاب محسوب می شوند   به عنوان مسئول شورای ائتلاف انقلابیون شهرستان آمل انتخاب شدند.

از زمان قبول مسئولیت جناب دکترمتکان تا به حال نزدیک یک سال می گذرد و جلسات هفتگی شورای ائتلاف انقلابیون تقریبا به طور منظم برگزار شده است.

دو گروه تشکیلاتی در راستای نیل به اهداف شورای ائتلاف  انقلابیون که هدفش وفاق و همدلی و هم افزایی جبهه نیروهای ولایی و ارزشی شهرستان بوده همکاری کردند که این دوگروه عبارتند از شورای راهبردی ائتلاف متشکل از عزیزان پیشکسوت و با تجربه انقلابی و شورای هماهنگی ائتلاف با مسئولیت عمل گرایانه تر و متشکل از کمیته های مختلف.

در همان ابتدای امر، حمایت های بی بدیل چهره ی ماندگار، انقلابی و مورد وثوق شهرستان یعنی جناب سردار میرشکار عزیز بسیار اثر بخش و راهگشا بوده و هست.

هرازنیوز ؛ نقش دکتر متکان در این تشکیلات را بیشتر توضیح می دهید؟

دکتر متکان مسئول شورای ائتلاف شهرستان واز چهرهای مطرح علمی کشور و از افتخارات شهرستان می باشند.

دکتر متکان یک گروه علمی نخبگان را تشکیل دادند به عنوان مشاورین شورای ائتلاف که از رشته های مختلف علوم انسانی و علوم پایه و حوزه علمیه در آن حوزه حضور داشتند.

در بحث کمیته ها نیزکمیته های مختلفی تشکیل و فعالیت داشتند .

با برخی از دوستان هم جلساتی را داشتیم تا در انتخابات نام نویسی کنند که به دلایل خاص امتناع کردند.

هرازنیوز:  سردار میرشکار چه مسئولیتی دارند؟

سردار در شورای راهبردی تشریف دارند.

هرازنیوز:  می توانید نام افرادی را که برای کاندیداتوری  پیشنهاد دادید ثبت نام کنند  اسم ببرید؟

شاید راضی نباشند اما ما به ۶ نفر پیشنهاد دادیم.

هرازنیوز:  تخصص این افراد چه بود؟

در رشته های هوا فضا، الکترونیک،علوم سیاسی،مدیریت در وزارت علوم ، وزارت کشور و وزارت دفاع و دیگر مناسب علمی و سیاسی مشغول به فعالیت بودند و هستند.

هرازنیوز:  در حوزه مجلس چه تخصصی داشتند؟

اغلب افراد از فعالان سیاسی و اهل علم و قلم بودند.و چون در وزارت علوم و وزارت دفاع و وزارت کشور در سطوح بالای وزارتخانه کارکرده بودند و دارای تجربیات ؛  ما وظیفه داشتیم به این عزیزان با توجه به اینکه ولایت پذیری شان هم ثابت شده بود پیشنهاد دهیم البته این افراد رزومه شان را دادند و ما بررسی  کردیم ولی به دلایل خاصی ورود پیدا نکردند.

هرازنیوز:  چرا؟

چون یک خمودگی در شهر ایجاد شده بود و اجازه رشد به چهره های شهرستان داده نشد و خیلی از نیروهایی که میتوانستند رشد کنند به دلایل کوتاه نگری برخی از افراد که در شهرستان مسئولیت داشتند اجازه رشد به دیگران نمی دانند به همین خاطر برخی که دارای جایگاه بودند از این مساله نگران بودند و این مساله در عدم کاندیداتوری برخی اثر داشت.

ما با ۸ نفر از کسانیکه در نهایت ثبت نام کردند نشست داشتیم از این ۸ نفر غالبا با مکانیسم اجرایی شورای ائتلاف انقلابیون موافق بودند و تائید کردند، اما به دلایلی بعضی از همین افراد از همراهی عذر خواستند.

هرازنیوز:  –      طرح چه بود؟

طرح ارائه شده به این صورت بود که یک جلسه آشنایی مقدماتی و تشریح طرح و در صورت موافقت با طرح ؛ امضاء میثاق نامه ی ائتلاف  که در ذیل خواهد آمد و آماده شدن برای شب همایش که شامل پرسش و پاسخ در بین مدعوین و در نهایت رای گیری برای انتخاب دو نفر ازبین کاندیداها و معرفی به شورای ائتلاف انقلابیون استان و کشور بوده است.

هرازنیوز:  –      آیا از اول قرار بر خروج 2نفر بود؟

بله قرار بود دونفر باشند ، یک نفر منطقی نبود!

هرازنیوز:  -آیا در شهرهای دیگر هم دونفرخروجی ائتلاف است ؟

معمولا در هر شهر مکانیزم اجرایی شاید با توجه شرایط آن شهر کمی تفاوت داشته باشد اما در هر صورت غالبا شورای ائتلاف انقلابیون جانب احتیاط را رعایت کرده و تا نزدیک انتخابات از معرفی نفر نهایی امتناع می کنند. ۵نفر میثاق نامه را امضا کردند.

 

هرازنیوز:  –      آیا امکان دارد اسامی این ۵ نفر را اعلام بفرمایید؟ 

بله؛ آقایان محمد رسول خاکزاد، مجید اصغرزاده ، حمید بهشتی، حسین جوادی و رضا حاجی پور.

آقای خاکزاد به خاطر اینکه تهران بود و گفتن برای من مقدور نیست و انصراف دادند، آقای دکتر اصغرزاده هم که از اعضای امضا کننده میثاق نامه بودند به علت ثبت نام اولیه در تهران طبق قانون انتخابات با منع قانونی برای شرکت در شب همایش مواجه شدند. در شب برگزاری همایش آقایان حسین جوادی ؛ رضا حاجی پور و  حمید بهشتی حضور پیدا کردند .

نزدیک به ۴ ماه بررسی شرایط رای گیری طول کشید و این مساله برای ما خیلی مهم بود که جمعی که در آن شب دعوت می شوند شبیه به کل جامعه شهرستان آمل باشد یعنی از همه اقشار صنوف و سنین مختلف و جنسیتهای مختلف ما دعوت کردیم. تحصیل کرده ها ، فرهنگی، کشاورز، روستایی و شهری حتی ییلاقی

هرازنیوز:  –      نحوه انتخاب این افراد چگونه بود برخی به نحوه انتخاب نقد داشتند ؟

ما ۳ کمیته روستایی و شهری و اصناف تشکیل دادیم به هریک از این کمیته ها سهمیه دادیم و با جامعه آماری ۵۰۰۰ نفری نیروهای انقلابی طرف بودیم که نهایتا بدلیل محدودیت مکانی و زمانی حضور ۶۰۰ نفر در داخل جلسه شورا مورد تائید واقع شد.

هرازنیوز:  –      واقعا این افراد  که دعوت شدند انقلابی بودند؟

ما سعی کردیم از اقشار مختلف انقلابی دعوت کنیم و کسانی که به نظام دلبستگی دارند دعوت شوند البته چون اولین تجربه انقلابیون با این روش بوده با کمی اغماض , استقبال خوب مدعوین نشان از رضایت داشته است.

آن شب برای اولین بار در شهرستان آمل به صورت علنی چنین برنامه ای  برگزار شد . نسبت به شهرهای دیگر استان که با مشکل عدیده در دعوت برگزاری و شمارش آرا مواجه شدند  نمره ی آمل بسیار خوب بود.

هرازنیوز:   – همه ی افراد بدون سوگیری دعوت شدند و طرفدار هیچ کدام از نامزدها نبودند؟

طبیعتا ممکن است علاقه و گرایش به نامزدی داشته باشند ما نهایتا سعی کردیم که عدالت وجود داشته باشد و سمت و سویی پیش نیاید.

هرازنیوز:  –      برخی گفتند تعداد تعرفه ها بیش از تعداد مهمانان بود؟

تعداد تعرفه های پخش شده با آرای ماخوذه که مجموع آرای کاندیداها و آرای باطله بوده برطبق تعداد شرکت کننده مطابقت داشته است و این نشان از سلامت برگزاری جلسه رای گیری داشته که مورد تایید کاندیداها و نمایندگان حاضر در سر صندوق شمارش آرا بوده است.

هرازنیوز:  –      برخی از کسانیکه  جزو دعوت کنندگان بودند به کاندیداها نزدیک نبودند یا  گرایشی وجود نداشت؟

جناب آقای دکتر متکان عزیزان را به خون شهدا قسم دادند و گفتند شما این وسط  مسئول هستید، ما سعی کردیم از موجه ترین افراد استفاده کنیم و به آن عدالت نزدیک شویم.

هرازنیوز:  -شما یک کار خوب انجام دادید و دبیر جلسه به صورت رندوم و اتفاقی سوال مطرح می کرد ظاهرا برنامه طوری بود تا مهمانان  صرفا از نحوه ی پاسخگویی نامزدها  به سوالات به آنها رای دهند؟

ما سوال پرسیدیم تا اذهان روشن شود ما محدودیت زمانی داشتیم و ۳ دقیقه پاسخ فرصت مناسبی برای ارائه دیدگاهها نبود البته ممکن است در ۳۰ دقیقه ۱۰ تا ۱۵ درصد نظرات تغییر کرده باشد و این زمان برای به چالش گرفتن آرا کافی نبود .

هرازنیوز:  –      هزینه ائتلاف را چه کسی می دهد؟

هزینه ها از سوی اعضای خیر شورا پرداخت شد که جزو کم هزینه ترین برنامه ها بود .

برخی از عزیزانی که دعوت شدند و عقب نشینی کردند به خاطر این بود که می گفتند شما پول میلیاردی نیاوردید.این نقطه قوت شورای ائتلاف بود که از اسراف و ریخت و پاش اضافی جلوگیری کرد .

هرازنیوز:  چرا بقیه نامزدها عضو شورای ائتلاف نشدند؟

ما با همه صحبت کردیم، به جز دو نفر از افراد که اصلا اراده ای برای صحبت با انها وجود نداشت .

برخی شاید فکر می کردند در داخل رای گیری نمی توانند موفق شوند و دوست داشتن تجربه حضورمستقل داشته باشند .

مجیدی کیا

 

هرازنیوز:        شورای ائتلاف خودش چقدر در آرا تاثیر گذار است؟

در سالهای گذشته مردم از چهره های مطرح انقلابی نظر می خواستند که به چه کسی رای دهیم این اقبال عمومی از سوی مردم وجود داشت .

شورا این دغدغه را برطرف می کند که عزیزانی که می خواستند طبق نظر بزرگان رای بدهند این ائتلاف برایشان چراغ راه خواهد بود.

هرازنیوز:  فکر می کنید شما روی چند درصد از رای دهندگان اثر دارید؟

انتخابات مسئله ی پیچیده ای  است . در انتخابات ۹۲مطرح است که  ۶۷ درصد مردم سر صندوق تصمیم گرفتند به چه کسی رای بدهند و این کار را سخت می کند . مردم غیر قابل پیش بینی هستند.

به نظرم ۱۰ تا ۱۵ در صد به دوگروه مطرح سیاسی کشور گرایش دارند و بقیه افراد براساس جو موجود رای می دهند ما تلاش کردیم تا این کار برای گام دوم انقلاب مفید واقع شود.

هرازنیوز:  –      اگر به هر دلیل این دوگزینه از سوی مردم انتخاب نشود برخورد شورای ائتلاف چگونه خواهد بود ؟

مطمئنا هرکسی که از سبد شورای نگهبان خارج شود مورد تایید شورا هم هست اگر کمکی در رفع محرومیتهای شهرستان ویا در راستای پیشبرد اهداف انقلاب از ما بخواهند امتناع نمی کنیم و اماده هرگونه کمک رسانی هستیم.

 

هرازنیوز:  اگر کسی از شهر دیگری به آمل بیاید ممکن است که نظرتان تغییر کند؟

اضافه شدن فرد دیگری به لیست شورای ائتلاف کاملا منتفی است.

 

هرازنیوز:  باتشکر از وقتی که برای این گفتگو گذاشتید

من هم از شما و مخاطبان و همشهریان گرامی تشکر می کنم .

درپایان عرایض از همه ی عزیزان انقلابی که دراین راه به ما کمک کردند ، مخصوصا چهره معنوی شهرمان ؛ عالم فاضل حضرت ایت الله سید یدالله یزدان پناه و جناب دکتر کریم سلیمانی که ازافتخارات علمی این شهرستان می باشند تقدیر و تشکر ویژه دارم.

ان شالله با حضور پرشوردر انتخابات دوم اسفند  98موجب قوام انقلاب اسلامی ایران شویم .

 

 

بیشتر بخوانید :

حاجی پور و جوادی گزینه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آمل شدند

 

تشکر رضا حاجی پور از نشست ائتلاف نیروهای انقلاب در آمل

 

فراخوان شورای ائتلاف نیرو های انقلابی آمل با سخنرانی دکتر زاکانی

 

ائتلاف حامیان انقلاب اسلامی در آمل / عکس

سخنگو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در آمل: نظر شورا در معرفی رضا حاجی پور و حسین جوادی قطعی است / برای پاسخگویی به سوالات افکار عمومی بزودی جزییات بیشتری را مطرح خواهیم کرد

شورای ائتلاف آمل تکذیب کرد

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *