با استقبال پرشور دوستداران فرهنگ و هنر ,
“شب فردوسی”
در آمل برگزار شد.

به پیشنهاد سازمان مردم نهاد توسعه پایدار آمل یاران و همراهی کارگاه آزاد ادبی عصر دوشنبه آمل, برنامه ای تحت عنوان “شب فردوسی” در سالن همایشهای دانشگاه علمی-کاربردی فرهنگ و هنر پنج آمل برگزار شد که مورد استقبال شهروندان آملی قرار گرفت.

سعید یعقوبی; رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان آمل و یکی از بانیان مراسم در این باره گفت:

“به پیشنهاد محسن مرعشی که عضو فرهنگی هیئت مدیره ی انجمن آمل یاران می باشد, قرار بر همکاری مشترک در برگزاری یک برنامه ی شب شعر داشتیم.
البته این تصمیم مربوط به اردیبهشت گذشته بود که به دلیل ورود به ماه رمضان و سپس شروع فوتبال جام جهانی, برنامه ی ما به تعویق افتاده و در تیر ماه, تحت عنوان “شب فردوسی” برگزار شد.
اشتیاق و استقبال شهروندان فرهنگ دوست آملی از این برنامه, انگیزه ای مضاعف در اجرای چنین برنامه هایی به ما داد.
از ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی; جناب دکتر افراه و استاد حسین حیدرزاده, ریاست محترم سازمان فرهنگی ورزشی ; جناب جمشید پناه و ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد ; جناب امیرنیا جهت همکاری در اجرای این برنامه ی فرهنگی, نهایت قدردانی و سپاس را دارم”.

محسن مرعشی; هنرمند آملی و عضو انجمن موسیقی این شهرستان نیز توضیحاتی در این باره داده است:

“بسیار خوشحالم که در یک برنامه ی فرهنگی و آن هم تحت عنوان شب فردوسی, ظرفیت صندلیهای سالن ما گنجایش شهروندان علاقه مند را نداشت!
اشتیاق حضور شهروندان فرهنگ دوست آملی از اقشار مختلف, انگیزه ی برگزاری چنین برنامه هایی را در ما بیشتر می کند و این نوید بخش روزهای بهتر از امروز است.
و البته نمی توانم تاسفم را از عدم حضور مسئولان شهرم در چنین برنامه های فرهنگی ابراز نکنم!
با وجود دعوت از بسیاری از مسئولان, طبق معمول تنها عضو فرهنگی شورای شهر در جمع دوستداران فرهنگ و هنر شرکت داشت و نیز ریاست اداره فرهنگ و ارشاد, که به نوعی میزبان این برنامه بودند.
شهر گل و بلبلی هم نداریم که به عملکرد برخی مسئولان امر در حیطه ی وظایف شهری بنازیم!
حتی دریغ از یک خبرنگار و عکاس خبری!
متاسفانه مسئولان ما اسیر و گرفتار سیاست اند و بسیاری از همکاران رسانه ای ما نیز غرق در چنین جوّی شده اند!
شاید اگر این یک همایش سیاسی و یا ورزشی بود, اخبار و عکسهای بسیاری از آن در رسانه ها منتشر می شد, اما دریغ و صدافسوس از این سیاست زدگی!”

پخش قرآن و سرود ملی و ترانه ی آمل, سخنرانی شاهنامه پژوه و پیشکسوت فرهنگ آمل; استاد رمضانعلی اولیایی, خوانش شعر مازندرانی “آرش کمانگیر” سروده ی استاد موسیقی فولکلور مازندران حسین علمباز , نقالی مرشد جواد آقاپور با هنرمندی مسلم عموزاده, سخنان احسان سیدی راد تحت عنوان “نگاهی به پاسداشت زیست بوم در ایران باستان”, اجرای موسیقی ایرانی از استاد خسرو علیزاده و روایت بخشی از داستان رستم و سهراب با تنبور از سید محسن مرعشی مرزنگو بخشهای مختلف این برنامه ی فرهنگی-هنری بودند که با اجرای خوب استاد احمد خاتمی پور; شاعر و نویسنده ی پیشکسوت آملی به انجام رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *