رامسر شهری ساحلی و سرسبز است که به دلیل  جاذبه های گردشگری بسیار به عروس شهر های ایران معروف است .

به گزارش  ایسنا، رامسر شهری است ساحلی و سرسبز که از جاذبه های بسیاری برخوردار است.سادات محله و کتالم با داشتن چشمه های آب گرم معدنی معروف است.منطقه جواهرده نیز از نظر تاریخی حائز اهمیت است.

-قلعه باستانی مارکوه

در جاده رامسر به تنکابن و در جنوب شرقی شهر کتالم بر فراز کوهی منفرد بقایای قلعه باستانی مارکوه،از آثار دوره های اسلامی مشاهده می شود پلکانی که تا پای قلعه می رسد نیز این مکان را در اختیار علاقمندان قرار می دهدتا بتوانند از طبیعت چشم نواز و این اثر تاریخی لذت ببرند.

-بقعه شاه نشین

این قلعه بر روی کوه جنگلی در ضلع جنوبی هتل های جدید و قدیم در شهر رامسر واقع شده است قدمت قلعه با استناد به متون تاریخی به قرن 6 ه.ق برمی گردداین قلعه در سال 520 ه.ق در زمان کیا بزرگ امیر،جانشین حسن صباح ساخته شد.

3-مجموعه کاخ مرمر

باغ و کاخ مرمر در ضلع جنوبی شهر رامسر در دامنه کوه با مساحتی حدود 600متر مربع در سال 1316خورشیدی به بهره برداری رسید این کاخ هم اکنون به عنوان موزه تماشگه خزر پذیرای علاقمندان وپژوهشگران است.

4-هتل قدیم رامسر

این بنا در ضلع جنوبی شهر و در دامنه رشته کوه البرز واقع شده است که همزمان با گسترش شهر در سال 1312خورشیدی به بهره برداری رسید هتل در سه طبقه و زیرزمین احداث گردیده که مساحت هر طبقه حدود1500متز مزبع می باشد.

5-چشمه آب گرم معدنی

رامسر با داشتن چشمه های آب معدنی شهره عام و خاص است از جمله آن آب سرد معدنی نی دشت در 12 کیلومتری جنوب رامسر در کنار رودخانه صفارود،تاسیسات آب گرم معدنی پشت مهمانخانه های رامسر زیر پل چشمه های آب گرم معدنی سادات شهر،ماس راش و تنهیجان در منطقه جنت رودبار است.

6-جنگل دالخانی

جنگل دالخانی از دیگر تفرجگاه های شهرستان رامسر است که600هزار متر مربع مساحت دارد و برای احداث پارک جنگلی در نظر گرفته شده است

7-پارک جنگلی صفا رود

این پارک در کنار رود صفارود و در میان دره و در پایین جاده واقع شده است. برای سهولت استفاده گردشگران پله هایی برای ورود به آن، از جاده تعبیه گردیده است.وجودآب معدنی گازدار و آب و هوای مطبوع به این مکان جلوه خاصی بخشیده است.

8-دهستان جواهرده

26کیلومتری رامسر در دامنه کوه های پر برف سماموس روستای ییلاقی و سنتی جواهرده با چشم اندازی وصف ناپذیر خودنمایی می کند.برخورداری از آب و هوای مطبوع، پوشش گیاهی متنوع،طبیعتی بکر و منحصر به فرد مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

مجموعه تفریحی و توریستی کیش پارس مارین

این مجموعه فراساحلی با امکانات منحصر به فرد از جمله کشتی تفریحی پارس مارین،باشگاه آبی مارین با هفت ورزش آبی از جمله جت اسکی،قایق رانی، غواصی،ماهیگیری و… رستوران دریایی دریانورد،کافی شاپ،دفتر خدمات مسافرتی مارین گشت مجری تورهای دریایی و طبیعت گردی در چهار فصل سال،تامین امکانات اقامتی در هتل،متل،هتل آپارتمان و ویلاهای ساحلی و…در ساحل زیبای شیر لو فضای رویایی را فراهم می سازد تا عروس شهرهای ایران را از میان دریایی نیلگون خزر مشاهده کنید.

 

 

One thought on “رامسر عروس شهرهای ایران”
  1. یکی از در امد های امروز جهان جذب توریست است چین در کنار صنعت و تحارتش سالانه میلیونها نفر از آن کشور بازدید می کنند مالزی و سنگاپور که منقول است به زیبایی و قشنگی هرگز به رامسر مازندارن ما نمی رسد که کوه و جنگلی است که سایه بر دریا دارد ونیز هندوستان که زشتی و…زیبای با معمار اسلامی بهم ممزوج شده اند آنقدر از اقصا نقاط جهان منجمله ایران توریست دارد که مردمش بتدریج دارند به فارسی تکلم می کنند و از توریست های ایرانی به زبان ایرانی سخن می گویند و نمی دانیم زمان جهانگردی ایران به چه کاری مشغول است که مسا فرین خارجی ما یک صدم توریست های ایرانی نمی شوند دوستی در صفر هند صبحت می کرد که موقع خروج از ایران تمام مسا فرین ایرانی بو ده اندو به وقت رجعت همچنین در حالیکه ما دارای اینهمه زیبایی در ایران و شمالیم به ویزه با مواد غذایی ارزان و مناسب وبا کیفیت به طوریکه مسافران ایرانی بعضا” بدلیل گرانی ماد غذایی در ان کشور ها و نا مناسب بودنش غذا با خود می برند سفارت خانه های ایران و نیز سازمان جهانگردی را بیدار کنند که از خواب غفلت در بیایند که امروز جذب سرمایه از خارج نه خروج ثروت وسر مایه نافع به حال ملی است مسیولین لختی به خود بیایند که جذب ترویست می تواند برای مردم ما مفید باشدنه خروج سر مایه که فقر و بد بختی می آورد ما شهر ها و رو ساهای بیشماری داریم که می تواند جاذب توریست و سر مایه های خارجی باسد ام افسوس در خوابیم که:گبیدارش نمایید که غفته نماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *