به گزارش خبرنگار مهر، با حضور فرزند پرفسور حسابی، 131 دانش‌آموز نخبه آملی تجلیل شدند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران شامگاه یکشنبه در این مراسم با اشاره به اینکه امروز دشمنان ما به دنبال ترور و ایجاد مشکل برای دانشمندان ایرانی است به دلیل این است که به خوبی از قدرت علمی ایرانی‌ها مطلع هستند.
داوود دومیری گنجی با تاکید بر اینکه این نکته مهمی است که ایرانی که سال‌ها از انرژی فسیلی استفاده می‌کرد امروز به سوی انرژی‌های نوین حرکت کرده است، افزود: امروز ایران به دنبال این است که از انرژی غنی شده اورانیوم برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده کند.
وی تاکید کرد: این دانش‌آموزان باید از مرحله‌ای که در آن قرار دارند جلوتر حرکت کنند و تفکراتشان را گسترش دهند.
دومیری گنجی با بیان اینکه باید برای دست یافتن به موفقیت چرخه طبیعی و حیاتی را طی کنید، گفت: راه پیشرفت همانی است که از طریق تلاش حاصل می‌شود.
وی اضافه کرد: تجلیل، طراحی، کارکردن و حمایت ، چرخه‌ای است که باید برای دست یافتن به موفقیت طی شود.
رئیس بنیاد نخبگان مازندران یادآور شد: نخبگان آملی می‌توانند از حمایت‌هایی که بنیاد نخبگان صورت می‌دهد استفاده کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش آمل اظهار داشت: در این مراسم نخبگان دانش‌آموزی در المپیادهای علمی و کنکور سراسری و مخترعین برتر کشور تجلیل می‌شوند.
اکبر لطفی با تاکید بر اینکه در کنکور سراسری امسال، 85 دانش‌آموز آملی رتبه زیر هزار منطقه‌ای کسب کردند، اظهار داشت: 45 دانش‌آموز نیز رتبه زیر هزار کشوری را به دست آورده بودند.
وی با اشاره به اینکه امروز 131 نخبه دانش‌آموزی آملی تجلیل خواهند شد، گفت: به همراه دانش‌آموزان از 35 پزشک، 15 مهندس برق، 15 حقوقدان و مهندس کامپیوتر و عمران و رشته‌های دیگر تجلیل می‌کنیم.
فرزند پدر علم فیزیک ایران  گفت: ‌نخستین نیروگاه‌ هسته‌ای ایران که امروز 53 سال است ‌دارد کار می‌کند را پرفسور حسابی راه‌اندازی کرده است.
ایرج حسابی، رئیس بنیاد پرفسور محمود حسابی با تاکید بر اینکه ایران قدمتی 10 هزار ساله دارد با تمدنی غنی و فرهنگی متمدن اما کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا و کانادا به زور قدمت آنان به 200 سال می‌رسد، اضافه ‌کرد: در این کشورها تکریم از معلمان جایگاهی معظم دارد و این فرهنگی است که از ما یاد گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *