انتقادی_اجتماعی
پازل ترافیکی شهر

سوال: پس ما کجا زندگی می کنیم!!!
جواب: حتما شهرِ بزرگ است تنم؛ غم طرفی،من طرفی؟؟؟

هر کسی خودرو را در هر جایی پارک می کند چون برج های شهر پارکینگ ندارند! و کوچه هایی برای اینکه پارکینگ نشوند اختصاصی می شوند! ایستگاه مردم نداریم ولی ایستگاه تاکسی داریم!

دست انداز و سرعت گیر استاندارد نداریم و رنگ آمیزی هم نمی شوند! رانندگی بین خطوط نداریم چون یک لاین پارکینگ هست! برآمدگی های جدا کننده خطوط طولی خیلی مفید هستند ولی نداریم! نقاشی خطوط سرعت گیر و خط عابر پیاده هست ولی کمرنگ هست!

دوربرگردان یا بریدگی هایی که با گیاهان بلوار استتار می شوند! تعطیلی مدارس در ظهرها را هم داریم! خیابان های فرعی که پیاده رو ندارند! تکدی گری هم داریم! وسایل نقلیه عمومی و موتورها به هر روشی که راحتند رانندگی می کنند! کندن آسفالت خیابان داریم ولی هماهنگی بین ادارات نداریم! سد معبر هم داریم!

گاهی برخورد پلیس! غفلت فرهنگی_رفتاری گواهینامه ها! بی تفاوتی های رانندگی همراه با گاهی حمله! عدم رعایت فاصله طولی و عرضی! تزییناتی بنام چراغ راهنما داریم!

خیابان های شهر آمل آسفالت نمی شود! و اولویت طرح های آسفالت شهر داریم! ولی قیر نداریم!پول نداریم!مدیر هم نداریم!؟

داریم و نداریم ها خیلی زیاد نیستند، شاید دچار تجمیع عوارض شده ایم ولی گاهی با قانون و آموزش اجباری و همین کارهای کوچک و کم هزینه می توان با نقاط اهرمی، فرهنگ سازی کرد و نیمی از مشکلات کم شود. در ضمن از نصب نیمکت های جدید در معابر قدردانی می گردد همچنین نسبت به جمع آوری بموقع زباله هم اقدام شود.

فرهنگ تسلیمی مقدم
دکتری مدیریت دولتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *