سید مجیدحسنی: اسلام دین وفای به عهد و کم نگذاشتن است / برجام مانند همه پیمانهای صلح دنیا ابدی نیست

حجت الاسلام سید مهدی حسنی در مراسم شب هفتم ماه محرم در حسینیه لاله های زهرایی آمل گفت :  دروغ در دنیای غرب هم پسندیده نیست ولی گاهی اوقات میبینیم افراد درجامعه اسلامی به راحتی دروغ می گویند .

وی در جوار مزار شهید گمنام با اشاره به اینکه وفای به عهد از ارزشهای دین اسلام است تصریح کرد : یکی از زیبایی های جریان کربلا پایبندی یاران امام به عهد و پیمان است.

خطیب مراسم هیات روضه الشهدا آمل با بیان اینکه امام حسین هم مانند برادرش صلح طلب بود  اظهار کرد :  امام حسین  10 سال پای صلح برادر ایستاد و تا دشمن عهد شکنی نکرد از صلح خارج نشد .

وی با بیان اینکه هیچ صلحی تا ابد نیست و مانند برجام اگر روزی دشمن بد عهدی کند ما هم از بد عهدی دشمن نخواهیم گذشت  گفت : درصلح نامه معاویه با امام حسن آمده بود ؛ بعد معاویه نباید فرزندش خلیفه مسلمین شود و  ولی عهدی یزید بد عهدی معاویه بود.

وی با بیان اینکه ازنشانه ایمان این است اگر عهدی بستی باید پای عهد خود بایستید تصریح کرد :درجامعه اسلامی مومن با وفا ست

و زیر عهد خود نمی زند، با فرد فاسد و فاجر هم اگر عهد بستیم باید عمل کنیم؛ اسلام به ما اجازه نمی دهد پیمان را بشکنیم.

.
حسنی با بیان اینکه مومن در هرکاری نباید کم بگذارد تشریح کرد :  وقتی قرار باشد در یک پروژه عمرانی برا ی یک ساختمان مثلا 10  تا میله گرد استفاده شود  نباید کم بگذاریم حتی اگر سود نکنیم ، می توانیم در قرار داد تجدید نظر کنیم ولی نمی توانیم کم فروشی کنیم .

سخنران این هیات در ادامه با بیان اینکه شب هفتم ماه محرم  متعلق به حضرت علی اصغر، طفل 6 ماهه امام حسین (ع) است به ذکر مصیبت شهید  شش ماه کربلا و باب الحوائج حضرت علی اصغر پرداخت .

حاج حمزه اسماعیلی از مداحان شهیر این شهر نیز  فضای حسینیه لاله های زهرایی را پر از نغمه های شنیدنی عاشورایی کرد .

امشب صدای سینه زنی و نوای یا حسین سیلی از شور و شوق  حسینی را برای مشتاقان اهل بیت در جوار شهدای گمنام فراهم کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *