هراز نیوز : احسان عربی مفرد – بالاخره بعد از گذشت چند ماه از تصمیم مدیران مترو درخصوص اختصاص فضای بیشتری از واگن‌های مترو به بانوان که باعث دلخوری مردان و مقاومت آنها در این مورد شده بود، این غائله و حاشیه‌های آن به نفع بانوان پایان‌یافته به نظر می‌رسد.

با نصب سازه‌های فلزی ویژه در قطارهای مترو و اختصاص نزدیک به نیمی از ظرفیت واگن افزوده‌شده‌ ویژه در ابتدا و نیمی دیگر در انتهای قطار، این مهم به‌منظور رفاه حال بانوان انجام شد و هم‌اکنون به‌طور کامل در اختیار آنها قرار گرفته و در مجموع ظرفیت واگن‌های ویژه به سه واگن افزایش یافته است.

اعلام مستمر موضوع از طریق بلندگوهای مترو، نصب سازه‌های فلزی ویژه جداسازی و به‌تازگی پلمب آن، وجود ماموران حراست، پلیس مترو و ماموران ایستگاه‌ها عواملی بود که این اواخر به صورت جدی بر عدم‌ورود آقایان به قسمت جدید ویژه بانوان نظارت می‌کردند تا اینکه این تصمیم به‌طور کامل اجرا شد، کمااینکه این نظارت هنوز هم ادامه دارد.

چندی پیش در ایستگاه موردنظر خود و در واگن دوم قسمت آقایان سوار بر قطار شدم، دیدم خانم جوانی در حال مطالعه روی صندلی در کنار چند آقا نشسته در حالی که قسمت جدید بانوان تنها دو تا سه خانم نشسته و مابقی صندلی‌ها خالی بودند با کمال احترام از ایشان خواستم که به قسمت بانوان بروند و جایشان را به من بدهند تا به دلیل خستگی ناشی از یک روز کاری سخت و کسالت تا مقصد موردنظرم را روی صندلی بنشینم.

 

خانم جوان که تحصیلکرده به نظر می‌رسید با اعتمادبه‌نفس کامل و لفظی طلبکارانه گفت: من در قسمت مختلط نشسته‌ام و خودم می‌دانم که کجا راحت هستم! این در حالی بود که افراد حاضر هم با تایید خواسته من از گفته این خانم تعجب کردند و جالب‌تر اینکه بعد از گذر قطار از ایستگاه‌های شلوغ و فشار بیش‌ازحد مسافران، ایشان احساس ناراحتی می‌کردند.

نکته قابل‌ذکر و تامل اینجاست که برخی از خانم‌ها واقعا در حق آقایان بی‌انصافی می‌کنند و انتظار می‌رود تا زمانی که مجبور نشده‌اند از قسمت ویژه خود استفاده کنند، چرا که سوار شدن هر یک خانم در واگن آقایان باعث می‌شود جای چندین مرد به علت رعایت برخی مسائل گرفته شود و از کار و بار خود جا بمانند این در حالی است که با اختصاص یک واگن دیگر به بانوان، شلوغی و ازدحام در واگن‌های قسمت آقایان به‌خوبی ملموس و مشهود و برعکس، واگن‌های مربوط به بانوان وضعیت ایده‌آل و مطلوبی پیدا کرده است. امید است تا مدیران و مسوولان مترو، تدابیری اتخاذ کنند تا از فشار کنونی در ساعت‌های شلوغی در واگن‌های مربوط به آقایان کاسته شود و کمی هم به فکر رفاه حال آنها باشند.

One thought on “پایان خوش یک غائله به نفع بانوان”
  1. همونجوریش هم تازه برای اقایون سخت و مشکل بود.
    حالا که فضای بیشتری رو به خانمهادادن که دیگه خدا رحم کنه،دیگه اصلا نمیشه راحت بود.
    واگن باید اضافه بشه بجای کمو زیاد کردنه جای خانمها یا اقایون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *