به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، هفتمین دوره پروژه بین المللی هنر محیطی کوچرو با حضور مشارکت 11 هنرمند ایرانی و نه هنرمند از کشورهای لیتوانی، کره، آلمان، فرانسه، سویس، هلند و اسلواکی به دبیری احمد نادعلیان 15 آذرماه در روستای سلخ جزیره قشم آغاز به کار می کند.

این هفتمین دوره برگزاری این پروژه است که از کره جنوبی آغاز و در کشورهایی همچون آفریقای جنوبی و هند برگزار شده و در این دوره به ایران رسیده است. این پروژه از روستای سلخ قشم آغاز می شود، دو هفته ادامه دارد و 28 آذرماه در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان می دهد.

آثار هنر محیطی کوچرو با هدف معرفی و شناخت فرهنگ بومی در کنار زندگی معاصر و با پیام پایداری محیط و جلوگیری از تخریب تحت تأثیر یک رویکرد زیست محیطی و با دخالت کمتر در محیط برگزار می‌شود که هنرمندان به صورت فی البداهه و با ابزاری که طبیعت در اختیارشان می‌گذارد، دست به خلق اثر هنری می‌زنند.

پروژه بین المللی کوچرو با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر استان اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مرکز هنری پردیس قشم برگزار می‌شود.