افتتاح نخستین مجتمع تلفیقی شمال کشور در آمل

هرازنو: رئیس اداره میرای فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل از افتتاح نخستین مجتمع تلفیقی فرهنگی میراثی کشور در این شهر خبرداد.

محمدرضا شیدفر  با اشاره به اینکه افتتاح مرکز فرهنگی، موزه کاسپین پارت و کتابخانه ابن اسفندیار به عنوان چهارمین مجتمع تلفیقی در کشور و اولین موسسه شمال ایران امروز در آمل صورت می گیرد، عنوان کرد: این مرکز توسط بخش خصوصی در خانه عبادی آمل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این بخش خصوصی در سه شهر دیگر کشور اقدام به راه اندازی این مجموعه کرده است، افزود: این موزه کتابخانه، شامل کتابخانه، موزه صنایع دستی، موزه اشیای قدیمی، موزه مردم شناسی و کتابخانه است و فضای نمایشگاهی نیز برای برگزاری نمایشگاه ها در آن در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اشاره به اینکه همچنین عصر امروز 5شنبه هشتم مهرماه، اجرای شعر خوانی، آواها و جشنواره موسیقی سنتی شمال و جنوب کشور و قوم بختیاری در عمارت عبادی آمل صورت می گیرد، اظهار کرد: این برنامه توسط هنرمندان استان های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، بوشهر و مازندران در عمارت تاریخی عبادی آمل صورت می گیرد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *