دولت بدون نگاه به گرایش‌های سیاسی با هنرمندان برخورد می‌کند

هرازنو: مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد امنیت، اعتماد و قانون‌مداری برای هنرمندان بوده است.

 محمدمهدی احمدی – مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی، با اشاره به این‌که دولت بدون نگاه به گرایش‌های سیاسی، فقط براساس قانون با هنرمندان و جامعه هدف تعامل و برخورد دارد، اظهار کرد: در دولت گذشته، این نگاه حاکم نبود و بر همین اساس بسیاری از هنرمندان منزوی شدند. با این دیدگاه، اگر قانون صلاح بداند، هنرمندان مجوز دریافت می‌کنند و براساس همین دیدگاه هنرمندان دل‌نگرانی و استرسی ندارند.

او با بیان این‌که از دیگر دستاوردهای دولت، اعتمادسازی بوده است، بیان کرد: اعتمادسازی سرمایه بزرگی است و هنرمندان با امنیت کامل به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

احمدی از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه فرهنگ را اصالت دادن به هنر و هنرمند دانست و گفت: اگر در گذشته ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها مورد غفلت واقع شده بود و فقط هنرمندان تهرانی به فستیوال و مسابقات خارجی اعزام می‌شدند، امروز بنا به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد، هنرمندان همه استان‌ها با در نظر گرفتن توانمندی‌ها به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه ویژه این وزارتخانه به ظرفیت‌های هنری استان‌ها، گفت: اعزام هنرمندان ۱۶ استان به ۱۶ کشور، خریداری ۲۶ میلیارد ریال کتاب از نویسندگان استان‌ها توسط معاونت فرهنگی و هنری و اهدای کتاب به تمام استان‌های کشور به اعتبار ۸۱ میلیارد ریال، از دلایل مهم اهمیت و توجه به هنر در استان‌ها بوده است.

احمدی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی اظهار کرد: این استان ظرفیت هنری بالایی و هنرمندان زیادی دارد، از مدیرکل جدید انتظار می‌رود تا با تهیه فیلم از آثار هنری و ارسال آن به وزارتخانه، موجب اعزام هنرمندان خراسان شمالی به خارج از کشور برای شرکت در فستیوال‌های خارجی شود.

او با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافت، ادامه داد: این در حالی بود که اعتبارات فرهنگی استان‌ها بنا به دستور وزیر، تغییری نکرده است.

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت تسهیلات بلاعوض یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی به سرمایه‌گذاران برای احداث و تجهیز سینما خبر داد و یادآوری کرد: البته استان‌های فاقد سینما، برای دریافت این تسهیلات در اولویت قرار دارند.

او حضور اقوام مختلف در هر استان را هم تهدید و هم فرصت دانست و گفت: البته این تنوع قومیت در خراسان‌ شمالی فرصتی برای همدلی است و مردم این استان با وحدت ثابت کرده‌اند که درخور شایسته‌ترین خدمات هستند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود مفاخر و چهره‌های هنری و دانشگاهی خراسان‌ شمالی را از افتخارات این استان دانست و از مدیرکل جدید خواست تا از حضور هنرمندان و هنر آن‌ها بیشترین بهره را ببرد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌ شمالی با بیان این‌که هر آنچه در زندگی انسان باشد، منشأ آن فرهنگ است، گفت: اگر به وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه شود، وظایفی در این نهاد مشاهده می‌شود که در زندگی همه انسان‌ها اثرگذار است و رد پای آن در تمام زندگی‌ها دیده می‌شود.

محمود دلپسند با بیان این‌که اگر به‌دنبال مباحث اقتصادی هستیم، مهم‌ترین موضوع در این زمینه گفتمان و فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: هر حوزه در زندگی اجتماعی از جمله فرهنگ، اقتصاد، سیاست، تکنولوژی و … نیازمند بسته‌های فرهنگی است و فرهنگ بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان است.

او افزود: خراسان‌ شمالی با وجود قومیت‌های متنوع نیازمند برنامه‌های پیچیده فرهنگی است و با کار جمعی و توسعه فرهنگی دینی و اسلامی می‌توان از دارایی‌های مادی و معنوی محافظت کنیم.

براساس این گزارش، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی نیز با اشاره به این‌که ۲۰ هزار مترمربع فضای فرهنگی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در استان در دست احداث است، گفت: وقتی بحث تغییرات پیش آمد، نگرانی در انتخاب مدیر آینده داشتم که فردی باشد که دغدغه فرهنگ و هنر استان را دارد و به این حوزه آشنا باشد.

حسین ثابت قدم وحید اضافه کرد: با انتخاب مدیرکل که شخصی از بدنه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، خشنود شدم که شخصی متعهد، آشنا به حوزه فرهنگ و هنر و اخلاق‌مدار که دغدغه هنر استان را دارد، در این سمت قرار گرفته است.

در این آیین، با قدردانی از زحمات پنج ساله حسین ثابت قدم وحید، حسین فرخنده به سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی منصوب شد

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *