تصویب ۹۲ میلیارد اعتبار به یاسوج در حوزه فرهنگ

هرازنو: مدیرکل میراث فرهنگی استان کهکیلویه و بویراحمد، از دستاوردهای سفر اخیر رئیس‌جمهوری به این استان سخن گفت.

محمود باقری، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان کهکیلویه و بویراحمد درباره سفر اخیر رئیس‌جمهوری به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی به این استان، به ایسنا گفت: در سفر اخیر رئیس جمهوری بیشتر درباره مسائل زیربنایی مانند آب، راه، حمل و نقل، کشاورزی صحبت شد.

او ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز به طور کلی تصمیم گرفته شد تا بالغ بر ۹۹۶ میلیارد تومان اعتبار ملی برای استان اختصاص داده شود. علاوه بر این مبلغ، برنامه خوبی برای ارتقاء بخش خصوصی ایجاد شد تا کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند، ‌ بتوانند با شرایط بهتری این کار را انجام دهند. از این مقدار، ۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگ مصوب شد که میراث فرهنگی هم در بخشی از آن سهیم خواهد بود.

باقری با اشاره به مصوبات خاص حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اضافه کرد: دولت موظف شد تا دو سال آینده، اعتبار مصوب پنج میلیارد تومان برای تکمیل موضع شهر یاسوج و ۱۰ میلیارد تومان برای ارتقا زیرساخت‌های گردشگری این استان ارائه دهد. از دیگر برنامه‌های مسعود سلطانی‌فر در این سفر یک روزه که با رئیس‌جمهوری همراه بود، می‌توان به عملیات کلنگ‌زنی برای احداث «پارک آبی یاسوج» و «هتل چهار ستاره» و افتتاح فاز دوم کمپ «پارک جنگلی یاسوج»،  این شهر اشاره کرد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان کهکیلویه و بویراحمد در پایان اظهار کرد: در این سفر، ‌ اعتباری سه برابر اعتبارات سالانه استان برای‌مان در نظر گرفته شد که دولت موظف است در دو سال آینده این اعتبار را همراه با تسهیلات دیگر به این استان تخصیص دهد. در مجموع می‌توان گفت یکی از سفرهای با خیر و برکت سال آقای روحانی به ثمر رسید

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *