کشف 20 فقره زمين خواري به ارزش 605 ميليارد ريال در مازندران

فرمانده انتظامي استان، از کشف 20 فقره زمين خواري به ارزش 605 ميليارد ريال طي چهار  ماه گذشته از سال 1395در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، رشد معضل تغيير کاربري و تصرف غير قانوني زمين­هاي دولتي و عمومي در چند دهه اخير در استان مازندران، علي رغم وجود قوانين و مقررات و فعاليت­سازمان­هاي اجرايي و قضائي در مقابله با اين پديده،يکي از عمده معضلات اجتماعي و نگران کننده محسوب مي­شود.

استان مازندران به لحاظ اقليمي از شرايط آب و هواي و از وجود جنگل هاي هيرکاني با قدمت چندين هزار ساله برخوردار است، که به سبب تنوع گياهي و درختان بي نظير و با ارزش؛ همواره مورد تهاجم قاچاقچيان و سوداگران چوب هاي جنگلي بوده است.

در چند سال اخير تخريب جنگل ها و مراتع طبيعي و دست درازي به اراضي ملي و بيت المال از سوي افرادي سود جو تحت عنوان زمين خواري با شگرد هاي مختلف در استان هاي شمالي کشور و به ويژه استان مازندران شايع شده است. 

تصاحب و تملک اراضي از طريق جعل اسناد ملکي و اسناد هويتي، نشانه گذاري هاي خود ساخته، ادعاي واهي مالکيت نسبت به اراضي ملي، تصاحب اراضي از طريق سازمان هاي ذيربط به واسطه پوشش هاي قانوني و يا از طريق توسعه غير قانوني در حريم رودخانه ها، جاده هاي اراضي همجوار از جمله شگرد هاي مجرمان در مسئله زمين خواري است.

سردار سيد محمود ميرفيضي فرمانده انتظامي استان مازندران در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اشاره به اقدامات پليس در راستاي مقابله با پديده زمين خواري در استان، از کشف 20 فقره زمين خواري در استان خبر داد و افزود: ارزش ريالي زمين هاي تصرف شده بيش از 605 ميليارد ريال است که با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضائی استان کشف و به اراضي ملي بازگردانده شد.

سردار ميرفيضي با اشاره به اقدامات پيشگيرانه و مقابله اي پليس در موضوع زمين خواري، از تشکيل جلسات تعاملي با مقامات قضائي استان و شهرستان هاي تابعه خبر داد.

وي افزود: اجراي طرح هاي عملياتي مرتبط با موضوع خلع يد اراضي تصرف شده، بررسي دقيق موضوع زمين خواري در بحث ارجاع پرونده هاي مربوطه، تهيه برنامه هاي مستند اجتماعي با همکاري رسانه ملي و استاني، تشکيل همايش و جلسات توجيهي با روساي پليس آگاهي شهرستان ها در تشريح کامل موضوع زمين خواري و ارائه راهکارهاي قانوني ورود به اين حيطه از جمله اين اقدامات بوده است .

فرمانده انتظامي مازندران همچنين از شناسايي کليه بنگاه هاي مجاز معاملاتي در استان و تشکيل جلسه با آنها در جهت پيشگيري از بروز تخلفات در حيطه کاري آنها از قبيل جعل اسناد و تنظيم قولنامه هاي دستي جعلي و به فروش رساندن آنها خبر داد.

سردار میرفیضی کنترل و نظارت مستمر بر دفاتر اسناد رسمي را در مقابله با پديده زمين خواري موثر دانست و به هم استانی ها و هموطنان توصیه کرد: قبل از خرید زمین و املاک و معامله آن نسبت به انجام استعلام اسناد و مدارک هویتی زمین و ملک مورد نظر از مبادی قانونی و سازمان های دولتی اقدام کنند و برای تنظیم قولنامه و اسناد به مراکز مجاز قانونی و رسمی دارای شماره ثبت مراجعه کنند.

انهدام باند سارقان منزل با 32 فقره سرقت در شهرستان آمل

فرمانده انتظامی شهرستان “آمل “، از شناسایی و دستگيري اعضای باند سارقان منزل و کشف بیش از 32 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم “با اعلام این خبر افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری های این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل ، تصریح کرد: ماموران ضمن بررسي مناطق جرم خيز و محل هايي که امکان حضور سارقان وجود داشت، اقدام به گشتزني در این محدوده ها و مناطق جرم خیز کردند.

وي افزود:ماموران حین گشتزني در یکی از خيابان های شهر، به سه نفر که با مشاهده پلیس پا به فرار گذاشتند، مشکوک شدند و در اقدامی غافلگیرانه این افراد را دستگیر کردند. 

سرهنگ گنجیان تصريح کرد: این افراد که خود را در دست قانون گرفتار دیدند،  سعي کردند با اظهارات ضد و نقيض خود را بيگناه جلوه دهند که با هوشیاری ماموران پلیس با انجام تحقیقات فنی از این افراد به سرقت از منازل افراد اعتراف کردند.

فرمانده شهرستان آمل ادامه داد: متهمان در ادامه تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 32 فقره سرقت منزل اعتراف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و سپس روانه زندان شدند. سرهنگ گنجیان در پايان از مردم خواست: منازل خود را به انواع تجهيزات حفاظتي و ايمني ضد سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده موارد مشكوك مراتب را به پليس 110 اعلام کنند.

دستگيري سارقان موتور سيکلت با 11 فقره سرقت در قائم شهر

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان قائمشهر از دستگيري دو سارق موتورسيکلت با 11 فقره سرقت دراين شهرستان خبرداد.

سرهنگ”شعبان مهري”سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان قائم شهر در گفت وگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت موتور سيکلت در اين شهرستان  موضوع در دستور کار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان قائم شهر افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات پليسي، سارقان موتورسيکلت، که با استفاده از تاريکي شب اقدام به سرقت موتورسيکلت از پارکينگ آپارتمانهاي فاقد حفاظ و ايمني مناسب مي کردند را شناسايي کردند.وي تصريح کرد : ماموران ضمن هماهنگي با مرجع قضايي متهمان به نام هاي “ش- الف ” و “ف- و ”  را در اقدامي غافلگيرانه و ضربتي  دستگير کردند .سرهنگ مهري خاطر نشان کرد : اين دو متهم در بازجويي ها تاکنون به 11 فقره سرقت موتورسيکلت در شهرستان قائمشهر اعتراف و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.تحقيقات پليس در اين زمينه همچنان ادامه دارد .

 

کشف لوازم دارويي قاچاق در شهرستان سيمرغ

فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ ازکشف 185 قلم لوازم بهداشتي ودارويي قاچاق وغيربهداشتي دراين شهرستان خبرداد.

سرگرد “محمد راعي ” فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : در اجراي طرح هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنين کنترل کالاهاي سلامت محور ، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.فرمانده انتظامي سيمرغ افزود :در اجراي اين طرح ، ماموران پليس آگاهي شهرستان موفق به شناسائي يکي از عاملان تهيه و توزيع انواع تجهيزات پزشکي و دارويي غير مجاز و قاچاق در اين شهرستان شدند.وي خاطر نشان کرد : ماموران پس از بررسي هاي همه جانبه و هماهنگي با مرجع قضائي متهم را در عملياتي ضربتي حين جابجايي کالاهاي قاچاق با يک دستگاه خودروي سمند دستگير کردند.
سرگرد راعي همچنين اظهار داشت : در بازرسي از خودروي متهم 2312 ورق قرص غير مجاز و 185 قلم لوازمات آرايشي وبهداشتي قاچاق ، خارج از شبکه توزيع جمعا به ارزش سه ميليون تومان کشف و به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي استان تحويل شد.وي قاچاق کالا را يکي از موانع مهم شکوفانشدن پايه هاي اقتصادي کشور برشمرد و گفت : تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند توسعه امنيت پايدار در برابر تهديدات اقتصادي به ويژه قاچاق کالا است .
 

تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل درياي مازندران

فرمانده انتظامي استان از تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل دريا با هدف برقراري نظم و امنيت و برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي خبرداد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار”سيدمحمودميرفيضي”،در رزمايش طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل دريا با اشاره به اينکه بيش از 102 طرح سالم سازي دريا در72 نقطه از سواحل درياي مازندران راه اندازي شده است،گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برقراري نظم و امنيت و برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي در چهار محور برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس، بدپوششي و آلودگي ها و ناهنجاري هاي صوتي در سواحل اجرا مي شود. فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به شناسايي160 نقطه شنا ممنوع و 320 منطقه حادثه خيز و آسيب پذير در سواحل دريا، از شهروندان خواست، ضمن رعايت شئونات اسلامي و اخلاقي از شنا در اين مناطق جدا خودداري کنند و پليس را در حفظ ارزش هاي اسلامي و عفاف و حجاب در سواحل ياري کنند. وي با بيان اينکه وظيفه پليس ايجاد نظم، امنيت، آسايش و آرامش براي همه کساني است که از سواحل دريا استفاده مي کنند، به برخي هنجارشکنان هشدار داد: پليس با معدود افراد هنجارشکني که استان مازندران را حياط خلوت خود فرض کرده اند، برابر قانون با قدرت برخورد خواهد کرد.#

اعتراف سارقان موتور سيکلت به 13 فقره سرقت در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان ” بابل”،ازشناسايي و دستگيري دوسارق موتورسيکلت وکشف 13 فقره سرقت خبرداد .

سرهنگ “سيد محسن جعفري” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر، افزود: در پي افزايش وقوع سرقت موتورسيکلت در سطح شهرستان، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت. وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات از مالباختگان، با بررسي صحنه هاي سرقت،با استفاده از شگرد هاي خاص پليسي رد متهم به سرقت به نام” م- غ ” 17 ساله سابقه دار ساکن يکي از روستاهاي حومه شهرستان را شناسايي کردند. فرمانده انتظامي شهرستان بابل، با اشاره به هماهنگي قضائي از عمليات ضربتي پليس براي شناسايي و دستگيري متهم خبر داد و افزود: اين فرد در مخفيگاهش دستگير شد. وي گفت: اين فرد در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس، به بزه انتسابي با همکاري فردي ديگر به نام ” کم ” اعترافکرد.سرهنگ جعفري از دستگيري همدست متهم خبر داد و افزود: متهمان در تحقيقات تکميلي به بيش از 13 فقره سرقت اعتراف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

 كشف 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان” نکا”،از كشف دو تن چوب آلات جنگلي قاچاق از نوع ممرز و بلوط از يک دستگاه وانت نيسان خبر داد.

سرهنگ”هادي نصيري” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو وانت نيسان حامل چوب مشكوك شدند و اين خودور را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند، بيش از دو تن چوب آلات جنگلي قاچاق از نوع ممرز و بلوط را كشف کنند. سرهنگ نصيري با اشاره به شناسايي و دستگيري متهم به قاچاق چوب، خاطر نشان كرد : نيروي انتظامي با قاچاقچيان منابع طبيعي برابر قانون با قدرت مقابله خواهد كرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد. وي از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *