🔷 به گزارش هراز نو گروه حمایت از حیوانات مهرپویان آمارد با راه اندازی ایستگاه فروش غذاهای خانگی برای جلب حمایتهای مردمی در جهت حمایت از حیوانات در خیابان امام خمینی(ره) شهرستام آمل نظرات متفاوتی را برانگیخت. در کنار حمایتهای مردمی که بصورت خرید محصولات خانگی عرضه شده روی داد, خبرگزاری فارس به انتقاد از چنین حرکتی پرداخته و خبری شب گذشته در خروجی این خبرگزاری  منتشر شد.
انتشار این خبر انتقادی موجب شد تا حامد قایی پور مسئول گروه حمایت از حیوانات مهرپویان شمال نامه سرگشاده ای را جهت انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهد در ادامه عین متن را می خوانید :

باسمه تعالی
با سلام خدمت تمام افرادی که خالصانه به انسان بودن خویش توجه دارند و سلام به ادم هایی که امیدوارم از اشتباهاتشان درس بگیرند. سلام به افرادی که در گزارش ها دم از خدا و پیغمبر و امام میزنند اما نمیداند که تهمت گناه بزرگیست همانهایی که نمیدانند حرمت آبروی مسلمان از کعبه هم بالا تر است.
ما کودکان گرسنه و حیوانات بی پناه را گم نکرده ایم. گمشده خیلی از هم نوعان من عنصر انسانیت است.
گزارشی را خواندم که یک خبر نگار محترم برای حرکت خیر من و هم همگروهی های عزیزم نوشت، ناراحت نشدم، سرد نشدم اما تشویق خوبی بود، لبخند زدیم. من یک هنرمندم و با نقد آشنایی کامل دارم. افراد زیادی در شب گذشته از دل همین مردم به ما دلگرمی دادند، افرادی که قلب بزرگ و لبخند مهربانشان خنثی تمام نقد هاست اما باز هم یک نیم نگاهی به شما میکنم تا به هدفتان برسید و در زاویه مخالف دیده شوید. خوش بین هواپیما میسازد و بدبین چتر نجات هر دو خوب است اما خوش بین روحش پرواز را جستجو میکند ولی بدبین فقط منتظر حادثه هاست.
۱- گفتید تا کودکان بی سرپرست هستن چرا حیوانات:::
بنیاد های خیره در کشور زیادند و دایره کمک گسترده، در جامعه دموکراسی ملت حق انتخاب دارند تا روح حامیانه خود را در چه زمینه ای بیدار کنند، ذات انسانی را در مسیر علاقه و روحیه خود بازیابند.
در شعار حمایت از حیوانات آمده که (حیوانات هم حق زندگی دارند) اقای خبرنگار اگر سری در ادبیات بزنی (هم) در جمله ی بالا اولویت را مشخص میکند، پس مارا محکوم به اولویت شکنی نکن. این اخطار نیست و فقط یک پیشنهاد دوستانه است تا مجبور نشوی در حرکات بعدی جهت دیده شدن خود ذات انسانیت در جامعه را بازیچه قرار دهی پس در سرت جا بده که (حیوانات هم حق زندگی دارند)
ما روایات مختلفی از کمک پیامبران و امامان به کودکان خواندیم، قبول. آیا نخواندیم امامی سر از سجده برداشت و دید گربه ای روی لباس امامتش به خواب رفته و آن بزرگوار برای بیدار نشدن آن گربه نیمی از لباسش را برید؟
آیا قطعه قطعه بدن یک حیوان گواه پیامبری سلیمان نبود؟
سگی که نامش را در در قرآن میخوانیم با مدیران حکومتی وقت ساخت یا با انسان هایی که بوی خدا می دادند؟
۲- ما را سود جو و منفعت طلب خواندید:::
مگر در دین اسلام نیامد که کار ها باید بر پایه مشورت و همبستگی باشد؟
چگونه میتوانید این همکاری و هم دلی را میان افرادی از دل شهرم که هر کدام دارای شغل، جایگاه، و احترامند را حرکتی منفعت طلبانه بخوانید؟
این که چندین شهروند با شرایط سنی و شغلی مختلف در راهی خیر به هم بپیوندند منفعت طلبیست یا یک خبر نگار که برای دیده شدن چنین حرکت زیبایی را در تیر رس قلمش قرار میدهد؟
شما حکم آن انسان بدبین را دارید و یکی از علل پیشی گرفتن رسانه های برون مرزی همین است. زیرا آنها در اخبار خود از زاویه خیر اندیشی به این حرکات هماهنگ نگاه میکنند و باید قبول کرد که باعث این اتفاق کسانی هستن که خشاب قلمشان پر است اما علم استفاده از آن را ندارند.
۳- گفتید این مشکل را باید مدیران حل کنند::::
ایا از نگاه آن سگ در عکسی که برای منفعت شخصی پخش کردم پناه آوردن را ندیدید؟؟؟
آیا جوان چهارده ساله ای را ندیدید که آب در دلش تکان نخورد و یک سگ را به دار کشید؟
من دست از این کار و این حرکت نمیکشم زیرا دست کشیدن من باعث پر شدن صفحه حوادث روزنامه شما در آینده میشود.
در چند سال گذشته آنقدر داستان و شعر نوشته ام که خوب بازوی دایره لغاتم بالا امده اما با شما مهربانی میکنم زیرا مهرپویان آمارد سفیر دوستی و هم زبانی خواهد بود .

حامد قایی پور
۱۳۹۵/۰۴/۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *