با انتشار فهرست نهایی کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در تهران نسبت گرایش های مختلف سیاسی، تخصصی و علمی این فهرست سی نفره جالب توجه است.
به گزارش خبرنگار مهر‍، با نگاهی به فهرست نهایی جبهه متحد اصولگرایان که در پایگاه اطلاع رسانی این جبهه منتشر شده است می‌توان اطلاعات بسیاری را از آن به دست آورد که شاید مهمترین این اطلاعات وابستگی‌ هر کدام از اعضای این فهرست سی نفره به تشکل‌های سیاسی عضو این جبهه و سهم هر صنف و تخصص در آن است.

نسبت تعداد نفرات وابسته به جریان های سیاسی اصولگرا در این فهرست نشان می دهد که شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان برخلاف دوره قبلی به جای سهمیه بندی حزبی و جریانی به سهمیه بندی بر اساس گرایشات صنفی و تخصصی پرداخته است.

فهرست جبهه متحد اصولگرایان در تهران نشان می‌دهد که 15 نفر با مدرک دکترای تخصصی و 5 نفر نیز با درجه اجتهاد حضور دارند.

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، غلامرضا مصباحی مقدم، محسن کازرونی، حسین ابراهیمی و سید مجتبی میردامادی پنج کاندیدای روحانی فهرست همگی دارای رتبه اجتهاد هستند.

هم‌چنین در میان اسامی این فهرست پنج اقتصاددان یعنی احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، الیاس نادران، مسعود میرکاظمی و حمید فرمانی قرار دارند که البته به این چهره ها می‌توان محمدرضا باهنر را با توجه به سابقه طولانی در تنظیم بودجه سالیانه در مجلس نیز اضافه کرد.

در این فهرست هم چنین نام سه پزشک به نام های علیرضا مرندی، علیرضا زاکانی و زهره الهیان و سه متخصص در حوزه های دفاعی و امنیتی به نام های اسماعیل کوثری، مجتبی رحماندوست و محمدنبی رودکی دیده می شود.

حضور 9 رزمنده دفاع مقدس، چهار نفر از خانواده معظم شهدا و دو جانباز نیز نشان دهنده نگاه ویژه جبهه متحد اصولگرایان به ایثارگران دفاع مقدس است.

با نگاهی به تشکل ها و جریان های سیاسی حامی کاندیدهای جبهه متحد اصولگرایان مشخص می شود که در این دوره 6 نفر از جامعه روحانیت مبارز تهران، 8 نفر از جبهه پیروان خط امام و رهبری، 9 نفر از اصولگرایان تحولخواه، 5 نفر از حامیان سابق دولت و هم چنین دو نفر از حزب پیشرفت و عدالت در این فهرست حضور دارند.

یکی از نکات دیگر در فهرست این دوره جبهه متحد اصولگرایان کاهش تعداد روحانیون در این فهرست به 5 نفر است که این مسئله هم در نوع خود و با توجه به سابقه جریان اصلی اصولگرا در ادوار گذشته قابل توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *