– شمار زیادی ازپرستاران بیمارستا ن امام رضا(ع) آمل به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستانهای دولتی شهرهای مرکزی مازندران روز دوشنبه در اعتراض به نحوه پرداخت های اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اعتراض کرده و با معلق کردن کار، در درون این بیمارستان تجمع کردند.

به گزارش هراز نو به نقل از  ایرنا، این شمار که تعداد آنها بیش از یکصدنفر بوده در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) آمل تجمع وپس از چند ساعتی با حضور سرپرست این بیمارستان وحضور در سالن همایش های بیمارستان از تجمع آنان در محوطه بیمارستان جلوگیری شد.
این پرستاران که خواستند نامشان ذکر نشود در خصوص دلایلشان برای تجمع روزدوشنبه شان گفتند: اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد از سوی وزارت بهداشت ودرمان که از بهمن ماه سال93 به طور رسمی آغاز شده، هدفش پرداخت عادلانه به پرستاران و پرسنل درمانی براساس کارکرد آنان بوده است.
به گفته معترضان، نحوه پرداختی اولیه این طرح تاکنون، متاسفانه بسیار ناعادلانه و غیرمنصفانه بوده است.
این پرستاران ادامه دادند: عنوان طرح که پرداخت مبتنی بر عملکرد بوده در ظاهر خوب و نیروهای درمانی آنالیز وبراساس کارکرد مفید وسختی کار دربخش های درمانی دریافتی خواهند داشت، اما متاسفانه درعمل با تفاوت زیاد آن مواجه شدیم.
این پرستاران ، اضافه کردند: براساس ابلاغ ودستورالعمل وزارت بهداشت پرداخت به پرستاران بر اساس میزان و نحوه عملکرد صورت خواهد گرفت ، در حالی که امروز شاهدیم بسیاری از افرادی که فعالیت نسبتا کمتری داشته اند مبالغ زیاد چند میلیونی دریافت کرد ه اند و از سویی دیگر برخی از پرستاران حتی کارانه چند هزار تومانی خود را نیز دریافت نکردند.
پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) آمل درعین حال خواستار شفاف سازی مسوولان بیمارستان در پرداخت ها و نحوه محاسبه عادلانه کارکردشان، برطرف شدن مشکلات کاری وکاهش دغدغه های کاری آنان در محیط کارشان شدند.
درهمین رابطه عضو هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل به خبرنگار ایرنا گفت: اعتراض پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) آمل به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد بوده که پس از دریافت حق الزحمه شان تجمع کردند.
علی اکبرمظلوم در تشریح طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد افزود: این طرح از سال گذشته پس از اجرای سه برابر شدن تعرفه های پزشکی از سوی وزارت بهداشت جایگزین طرح کارانه شد که متاسفانه پرداخت ها به صورت عادلانه نبود.
وی ادامه داد: انتظار می رفت که در اجرای این طرح فاصله زیاد طبقاتی میان پزشکان با پرستاران ودیگر کادردرمانی کاهش یابد ولی متاسفانه اکنون برعکس آنان رخ داده و شفافیتی در پرداختی ها از سوی بیمارستانها مشاهده نمی شود.
عضو هیات مدیره نظام پرستاری آمل اضافه کرد: در اجرای این طرح که تاکید زیادی بر محاسبه کارکرد پرستاران ونیروهای خدماتی در بخش های مختلف داشت وانتظار می رقت که حداقل حدود 700تا 800 هزار تومان به درآمدهای آنان اضافه شود، متاسفانه در پرداختی ها اخیر کمتر از نصف آن به حسابشان واریز شد.
مظلوم تصریح کرد: متاسفانه مدیران و روسای بیمارستان ها به جای حمایت و دل جویی از پرستاران با زبان تحقیر و تهدید به اخراج با پرستاران صحبت کرده اند.
درهمین حال سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با نظری متفاوت به پرستاران معترض و عضو هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل، از اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد دفاع کرد.
دکتر عباس قدیر تفهیم نشدن و اطلاع کم پرستاران از نحوه و مزایای اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را علت اصلی تجمع آنان بیان کرد وگفت: با صحبت های مطرح شده با آنان شمار زیادی از این پرستاران ، حتی حرفهای خود را پس گرفتند.
وی افزود: دستورالعمل اجرای این طرح کاملا عادلانه وبراساس کارکرد انجام شده پرستاران ونیروهای خدماتی است که هم به نفع بیمارستان، پرستاران و نیروهای خدماتی خواهد بود.
سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) آمل تصریح کرد: حتی در اجرای این طرح پرستاران بخش ها، آنالیز می شوند وساعت اضافه کاری مناسب می شود، سختی کاردر بخش های مختلف درمانی آنها به خوبی و واقعی دیده می شود.
دکتر قدیر درعین حال یکی از معایب اجرای این طرح را ، پرداخت نشدن سنوات در شش ماهه دوم سال 93 اعلام و اضافه کرد: البته از اول فروردین امسال سنوات آنان محاسبه شد.
بیمارستان امام رضا(ع) با حدود 200 تخت درمانی به عنوان یکی از سه بیمارستان دولتی وبزرگترین آنان در شهرستان آمل است که به بیماران ارجاعی شهرهای مرکزی مازندران نیز خدمات درمانی ارائه می کند.

3 thoughts on “اعتراض پرستاران بزرگترین بیمارستان دولتی آمل به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد”
  1. باسلام، در اين طرح كاردر درماني كار سخت و طاقت فرسا داشته ولي متاسفانه كادر اداري كه كار راحتتر و لوكسي دارند بيشترين دريافتي را به جيب مي زنند، مخصوصاً ( رييس، مترون، مدير داخلي، روساء اداري، مالي). واقعاٌ عدالت به اين ميگن؟

  2. پرستاران بیمارستانهای دولتی مظلوم ترین قشر کارگری هستند که ذمه ی دولتیها تا قیامت مشغول دیونشان می باشد!!!

  3. پرستاران زحمت کشان تیمار جان وتن هستند و این خادمین شبانه روزی همه مردم شهرو روستا با ان شرایط سختی کار واقعا بعید بنظر میرسد که اینگونه مورد ظلم قرار گیرند لطفا در حل مشکل این خدمگذاران واقعی مردم عاجلانه اقدام فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *