با تشکیل سازمان شناسایی مفاسد مخالفم

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه با تشکیل سازمان شناسایی مفاسد اقتصادی مخالف است، گفت: اگر یک رسانه منتقد در زمینه فساد اقتصادی براساس حقیقت و صداقت اطلاع‌رسانی کند، از صدها محاکم قضایی موثرتر است.

خبرگزاری فارس: با تشکیل سازمان شناسایی مفاسد مخالفم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا عصر امروز در جشن ولادت امام زمان (عج) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اهالی قلم و رسانه باید حرمت قلم و قداست آن را در همه حال حفظ کنند و اخبار و انتقادهای منصفانه را پوشش دهند، اظهار کرد: حرمت قلم یکی از مهم‌ترین اصول در عرصه خبرنگاری است زیرا اگر با رعایت حرمت قلم، منصفانه دست به نقد برده شود هیچ کس تعبیر سوء نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه نباید حرمت قلم زیرسئوال رود، افزود: از دیگر رسالت خبرنگاران بی‌طرفی آنها است و اگر خبرنگاری به‌وسیله درج خبر دست به جانب‌داری بزند، از مسیر مستقیم منحرف می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید انتقاد در جامعه وجود داشته باشد و کسی تردیدی در آن ندارد، خاطرنشان کرد: همه روابط اجتماعی قراردادی است و لحاظ کردن فرهنگ مردم در درج مطالب نیز باید در اولویت باشد.

این مسئول با بیان اینکه در دعواهای سیاسی و اجتماعی 28 کشور اتحادیه اروپا نمی‌توان مشاهده کرد که فردی به خانواده طرف مقابل توهین می‌کند، گفت: ولی در ایران و برخی از کشورهای اطراف تا دعوایی رخ می‌دهد دست به ناسزای افراد خانواده برده می‌شود.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: بسیاری از افراد بزرگ دنیا خود را با انتقادهای بجا و سازنده مطرح کردند ولی در ایران پذیرایی جامعه و کنش و واکنش آن میزان و معیار را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان وضعیت انتقاد در جوامع اروپایی را در کشورمان انتظار داشت، بیان کرد: در روزهای رحلت امام امت وضعیت پوشش خبری ضعیف بود ولی هم‌اکنون اگر کوچک‌ترین اتفاقی در دوردست‌ترین نقطه جهان روی دهد، در کمتر از چند ساعت در دنیا انتشار پیدا می‌کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه یکی از بحث‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل یک سازمان برای شناسایی مفاسد بود که با آن مخالفت کردم، گفت: معتقدم وجود تشکیلات موازی و هزینه کردن برای آن فایده‌ای ندارد زیرا اگر یک رسانه منتقد در زمینه فساد اقتصادی براساس حقیقت و صداقت اطلاع‌رسانی کند، از صدها محاکم قضایی موثرتر است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید اعتماد عمومی را جلب کنند، گفت: آمارها و خبرها از سوی رسانه با دقت ارائه شود البته اعتماد برای مطبوعات و رسانه‌ها بالاترین سرمایه است ولی نباید قلم وسیله‌ای برای انتقام‌جویی و به‌رخ کشیدن باطن افراد باشد.

مسئولان آملی در مقابل انتقاد رسانه‎ها شکایت نکنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: مسئولان شهری مقابل انتقاد رسانه دست به شکایت نبرند، چراکه نقد منصفانه برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات است.

خبرگزاری فارس: مسئولان آملی در مقابل انتقاد رسانه‎ها شکایت نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد محمدی عصر امروز در جشن ولادت امام زمان (عج) در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: رسانه‌ها و مطبوعات پل ارتباطی مردم با مسئولان هستند و می‌توان آنها را چشمان تیزبین جامعه لقب داد.

وی افزود: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و صادقانه خود می‌توانند بسیاری از معضلات و معایب جامعه را گوش‌زد کنند تا مسئولان در راه برطرف کردن آنها برآیند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه خبرنگاران، اصحاب رسانه، مطبوعات و خبر در این شهرستان صادقانه و بدون‌ غرض‌ورزی مشغول به تلاش هستند، تصریح کرد: خبرنگاران باید فرق انتقاد و حمله خبری را بدانند و این دو را از هم تشخیص دهند.

این مسئول تصریح کرد: فلسفه ایجاد پایگاه‌های خبری در شهرها علاوه بر اطلاع‌رسانی دقیق و جامع، انتقاد منصفانه و بی‌طرفانه است؛ رسانه‌ها باید در کنار انتقاد و نقد منصفانه به مسئولان راهکار نشان دهند تا در جهت رفع معایب برآیند.

محمدی با اشاره به اینکه نخستین حرکت برخی مسئولان در مقابل انتقاد خبرنگاران تماس با مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اضافه کرد: معمولاً در این تماس‌ها درخواست می‌شود تا مطالب منعکس‌شده بر روی سایت منتقد برداشته شود.

وی در بیان دومین حرکت برخی مسئولان در مقابل انتقاد رسانه‌ها، یادآور شد: در دومین گام خبرنگار و رسانه تهدید به شکایت می‌شوند و در این بین پای قوه‌قضاییه به موضوع باز می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در پایان سومین حرکت مسئولان در مقابل رسانه منتقد را رفع مشکل اداره موردنظر دانست و گفت: خبرگزاری، رسانه‌ و مطبوعات نیروی محرک مسئولان شهری هستند و بهتر است مسئولان در مقابل انواع نقد به‌جای تهدید و شکایت، مشکلات را مرتفع کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *