همزمان با فرارسیدن گرامیداشت هفته معلم در یک حرکت نمادین زیبا و پسندیده در آمل هم‌کلاسی‌های قدیم دهه 50 مدرسه طالب‌آملی این شهرستان بار دیگر در کلاس درس امروز از دانش معلمان‌شان بهره‌مند شدند.
به گزارش هرازنیوز صبح پنجشنبه در یک حرکتی زیبا و پسندیده همزمان با فرارسیدن گرامیداشت هفته معلم و به پاس قدردانی از زحمات همه معلمان گذشته از سوی دانش‌آموزان دهه 50 دوره اول راهنمایی مدرسه طالب‌آملی بار دیگر در کلاس درس امروز پشت نیمکت‌های مدرسه نشستند و از دانش معلمان خود بهره‌مند شدند.
250 دانش‌آموز دهه 50 پس از گذشت 44 سال از دوران تحصیل مقطع اول راهنمایی‌شان در مدرسه طالب‌آملی با یک حرکتی زیبا و به منظور تجلیل از معلمان آن دوران و دیداری دوباره با هم‌کلاسی‌های قدیم در این مدرسه به گرد هم آمدند.
0
این هم‌کلاسی‌های قدیم به مانند سال 50 با صدای زنگ پشت‌سر هم صف ایستادند و مبصران آن دوران با نظم و انضباط هم‌شاگردان خود را در 10 ردیف پشت هم قرار دادند و آنها را به شنیدن سخنرانی احمد صفانوایی معاون آن دوران‌شان دعوت کردند.
معاون مدرسه طالب‌آملی به مانند آن دوران ضمن خوش‌آمدگویی از حضور دانش‌آموزان بزرگ شده مدرسه طالب‌آملی تاکید بر تلاش و کوشش هر یک از این دانش‌آموختگان برای رسیدن به اهداف خود در زندگی داشت و گفت: هر یک از شماها الگویی برای نسل جدید برای توسعه جامعه‌تان هستید.‌
شاگردان اول راهنمایی طالب‌آملی پس از نیم ساعت به صف ایستادن به ترتیت نام‌گذاری کلاس‌ها در 10 ردیف و ترتیب حروف الفبا راهی کلاس‌های درس شدند.
این حرکت زیبا که برای دومین بار در شهرستان آمل آن هم به صورت گسترده در این مدرسه برگزار شد، 30 معلم دوره اول راهنمایی طالب‌آملی حضور یافتند.
نعمت قربانی دبیر اجرایی این گردهمایی و یکی از شاگردان دهه 50 طالب‌آملی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: اجرای این برنامه از اردیبهشت سال گذشته با هم‌فکری برخی از دوستان و هم‌کلاسی‌های قدیم به ذهن‌مان خطور کرده که با هماهنگی آموزش و پرورش آمل در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه فراخوان دعوت شاگردان اول راهنمایی این مدرسه در همان زمان از سوی خبرگزاری‌ها و سایت‌های استانی انجام شد، تصریح کرد: با توجه به 300 دانش‌آموز دهه 50 سال اول  مقطع راهنمایی 250 نفر از این تعداد هم‌کلاسی‌های قدیم حضور یافتند.
قربانی با تاکید براینکه با فراخوان این برنامه حمیدرضا منصوری از ایرلند برای حضور و دیدار با دوستان قدیمی خود را به این مدرسه رساندند،  ادامه داد: همچنین دیگر دوستان از استان‌های خراسان، فارس، تهران و رشت خود را به این برنامه رساندند.
3 2
وی مهمترین ایجاد این دورهمی دوستان را تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان آن دهه بیان و عنوان کرد: با حضور هم‌کلاسی‌های قدیم در این مدرسه متوجه شدیم که 50 نفر از دوستان در قید حیات نبوده و شش نفر از هم‌کلاسی‌ها جان خود را نثار خاک میهن در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.
این شاگرد قدیمی مدرسه طالب‌آملی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بسیاری از این دانش‌آموختگان دیروز خدمت‌گذاران امروز در پشت ریاست و مدیریت نظام مشغول هستند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان قدیم در این روز با یاد معلمان‌شان پس از به صف ایستادن دقایقی را به مانند گذشته پشت نیمکت‌های کلاس ‌نشستند و معلمان‌شان در کلاس درست حاضر می‌شوند و از آموخته‌های آنها بهره‌مند ‌شدند.
قربانی گفت: در پایان این برنامه نیز به منظور قدردانی از معلمان و به مناسبت روز معلم با اهدای کادو از زحمات 44 سال پیش این زحمت‌کشان تقدیر به عمل آمد.
 
گزارش از کبریا مقدس
One thought on “هم‌کلاسی‌های قدیم طالب‌آملی آمل در کلاس امروز پشت‌ نیمکت‌ها نشستند”
  1. جشنی زیباو باشکوهی بود محبت وارادت موجی از لبخند شادی ووصل را باخاطری از خاطرات کودکی ونوجوانی درتالار سرشاراز مهر باغ مهر می پراکند ونسیم وعطر گذشته با44سال فاصله ویاداوری شادی ها وتلخی هایی که اکنون شیرین شده بود مانند شیرینی برسر میزها نقل قول مجلس گردان این جمع دوستانه گشته بودوهمه هاج و واج اسیر خاطرات گذشته بودند و یاد همه عزیزانی که بهر دلیلی حضور نداشتند بودند را گرامی داشتند در اخر با اهدا تندیس ولوح یاد بود وشاخه گل سرخی قدردان محبت هم گشتندو مقام شامخ وشاخص معلم را قدر نهادند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *