محمدحسن طوسی، فرمانده ای بی ادعا و امیر قافله ی لشکر 25 کربلا، همان کسی است که با اطلاعات دقیق و طراحی های ماهرانه اش، چندین عملیات کوچک و بزرگ سپاه اسلام را به پیروزی رساند…

هـراز: شهید طوسی، سرداری بود شجاع و دلیر؛ فرماندهی بود با تدبیر؛ او سخت‌ترین و خطرناک ترین مأموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی را بر عهده می‌گرفت و بدون آنكه در چهره‌اش اثری از خستگی و یا نشانی از اضطراب و نگرانی دیده شود، به خوبی آن را انجام می‌داد.

نقش مهم و تأثیرگزار واحد اطلاعات و عملیات لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات والفجر 8 به خوبی مشهود بود و فرمانده ی با اقتدار این واحد، کسی نبود به جز محمد حسن طوسی. بدون شک تلاش های شبانه روزی او و یارانش منجر به فتح بزرگ شهر فاو شد.

قائم مقام بودن و علمداری لشکر پرافتخار و همیشه پیروز 25 کربلا، زیبنده قامت رعنای محمدحسن بود. این فرمانده عالی مقام دائماً نگران بعد از شهادتش بود و آرزو می کرد، گمنام بماند و نشانی از او باقی نماند. عاقبت در دل دشت تفتیده شلمچه از دیده ها رفت و داغ فراقش را بر دل جاماندگان به جا گذاشت.

محمدحسن طوسی، فرمانده ای بی ادعا و امیر قافله ی لشکر 25 کربلا، همان کسی است که با اطلاعات دقیق و طراحی های ماهرانه اش، چندین عملیات کوچک و بزرگ سپاه اسلام را به پیروزی رساند. روح بلند این شهید و محبوبیت كم نظیر او بین رزمندگان قهرمان لشکر كربلا، حكایت از مردم دوستی، رفتار و روابط برادرانه و سرشار از عواطف انسانی اوست كه چهره‌ای دوست داشتنی از او ساخته بود.

تواضع و فروتنی و همه ی صفات حسنه الهی شامل این شهید بزرگوار می شد. این فرمانده غیور و دوست داشتنی، دلباخته ائمه اطهار(ع) بود و گمنامی را از مادرش حضرت فاطمه زهرا(س) به ارث برده بود. همه ی زحمات و اعمالش برای خدا بود. از خودنمایی به شدت دوری می کرد و همیشه سعی بر این داشت تا زحمات و سختی هایی که بچه های اطلاعات و عملیات به دوش می کشند را به فرماندهان نشان دهد و از بردن نام خود دوری می کرد.

خداوند روح رفیع و بلند مرتبه شهید طوسی و همه ی شهدای لشکر ویژه 25 کربلا را با ارباب شان محشور کند، انشاءالله.

4d9tuqeojjxpxc5spm

نویسنده مطلب : حمزه اسماعیلی

4 thoughts on “طوسی ؛ فرمانده ای بی ادعا و امیر قافله ی لشکر 25 کربلا”
  1. خداوندایشان وحاج حسین بصیرکه درعکس هستندرا مورد رحمت واسعه خودقراردهدوبه برادرمرتضی فرمانده لشگرویژه طول عمرباعزت وتوفیق خدمت بیشترعنایت فرماید!!!

  2. سلام بر همگی
    یادشان بخیر شهید طوسی که از فرماندهان بزرگوار ل25 ک بود و شهید حاج حسین و شهید اصغر بصیر و نیز شهید بزرگوار باقرزاده از فرماندهان لشکر و گردان یارسول که در عکس حضوردارند و این عکس هم مربوط به روزهای متصل به عملیات افتخارآفرین والفجر 8 که از ماموریت های سخت و نمونه و بی بدلیل ل 25 ک بوده است
    یاد همه ی شهدای ل 25 ک و گردان یا رسول بخصوص شهید محمدتیموریان گرامی باد
    یادمه من تا آخرین لحظه قبل از اسارت با شهید طوسی در ارتباط بودم و مستقیما دستوراتش را برای گروهان های دیگه ابلغ میکردم و با آخرین و تنها کسی که توانستم قبل اسارت خداحافظی کنم شهید طوسی بود
    روحشان شاد

  3. باسلام وسپاس ازمسئول محترم وخبرنگاران زحمت کش سایت هرازنو؛استدعادارم دراین فقره عکس هایی ازسرداران عزیزسفرکرده وشهدای زنده راهم درسایت قراردهیدومختصری هم اززندگینامه این دلاوران رابه معرض نمایش عموم بگذارید،چراکه بادیدن اینگونه عکس هاشایدبه خودمان بیاییم که باهمت چه کسانی درآسایش و….هستیم!
    باسپاس اززحماتتان!!!یاحق مددی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *