فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت؛ زمانی مهر تایید بر دشمنی ایران و القاعده خورده شد که در حدود یک هفته پیش، ایران مانند آمریکا همکاری خود را با دولت عراق در مبارزه با طالبان اعلام کرد. البته این اولین‌بار نبود چرا که چندین سال پیش در لشکرکشی آمریکایی‌ها به عراق و افغانستان ایران نیز برای غلبه بر القاعده‌ای‌ها کمک‌هایی کرد.

به گزارش افکارنیوز، این رسانه فرانسوی ادعا کرد؛  آمار دقیقی از ایرانیانی که به جرم همکاری با القاعده در زندان‌های گوانتانامو هستند در دست نیست. اما زندانیانی در ایران هستند که جرم آنها همکاری با القاعده است. ماجرای ایران و القاعده نیز ماجرای پر فراز و نشیبی است، بارها ایران از سوی آمریکا به همکاری با القاعده متهم شده و اسناد زیادی از جمله اسناد کشف شده از اتاق محل اختفای بن لادن حاکی از دشمنی ایران و القاعده بوده است. اما چیزی که واضح است این است که زندانیان بسیاری در ایران به اتهام عضویت در القاعده در زندان هستند.

فرانس ۲۴ با چند نفر که ادعای هم سلولی بودن با اعضای القاعده را داشتند، مصاحبه کرده است. به ادعای آنها اعضای القاعده از اینکه توسط ایران بازداشت شده بودند، هم تعجب می‌کردند و هم عصبانی بودند. اکثر اعضای ایرانی القاعده عنوان می‌کردند اساسا سیاست ما درگیری با جمهوری اسلامی نیست ما هم مخالف آمریکا هستیم و می‌خواهیم با ایالات متحده بجنگیم، چرا جمهوری اسلامی ما را بازداشت کرده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *