هراز نیوز :در سوریه، در جریان جنگ داخلی، گروه های شورشی زیادی در مناطق مختلف به وجود آمدند و رشد کرده اند. عده ای از این گروه ها تنها در استان خود فعالند و عده ای در سراسر کشور فعالیت می کنند.

جنگ داخلی سوریه، ابتدا توسط اعتراض مردم به بعضی سیاست های بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور آغاز شد. پس از مدتی کشورهای غربی به نام کمک به مردم سوریه شروع به دخالت در این کشور کردند و به گروه هایی که خود را شورشی می نامیدند، اسلحه و تسهیلات دادند. اکنون سوریه مکان گروه های تروریستی است که غرب ادعا می کرد در تلاش برای نابودی آنان است.

به گزارش سی.ان.ان نگاه به شورشیان سوریه نشان می دهد گروه هایی که در سوریه متحدان ایالات متحده محسوب می شوند توسط جهادی ها و سلفی ها که گروه های قدرتمندتری هستند به حاشیه رانده شده اند. ارتش آزاد سوریه (NSA) که در جولای 2011 توسط سرهنگ ریاض اسد ایجاد شد، توسط غرب حمایت می شود. این ارتش امروزه توسط ژنرال سلیم هدایت می شود. در دسامبر سال 2012 تلاش شد میانجیگری ای میان اپوزیسیون سوریه که موافق غرب هستند انجام شود، اما این گروه ها متحد نشدند و موقعیت ارتش آزاد همچنان لرزان باقی ماند. گزارش شده است ارتش آزاد 80 هزار نیرو را تحت کنترل خود دارد. با این حال در این جنگ فرسایشی، مردان تحت کنترل ادریس در حال ضعیف تر شدند. اعضای آن به دنبال ساختار منسجم تر و ایدئولوژی قوی تر، این گروه را ترک می کنند. بعضی هم این گروه را ترک می کنند تا پول بیشتری از سایر گروه ها دریافت کنند.

اسلام گرایان میانه رو یا اخوان المسلمین، در سپتامبر سال 2012 اعلام کردند رهبری 40 هزار نفر را به عهده دارند. برخی از بزرگترین واحدهای سوریه مثل تیپ توحید، قوی ترین گروه در شمال استان حلب، و لیوا الاسلام در دمشق خود را به این گروه منتسب می کنند. در دسامبر سال 2012 یازده گروه سلفی متحد شدند تا جبهه اسلامی را بوجود آورند.

جهادی های مرتبط با القاعده آخرین گروهی بودند که وارد سوریه شدند اما اکنون پر قدرت ترین گروه در میدان جنگ هستند. آنها از بمب گذاری های انتحاری برای نابود کردن مخالفان نظامی و غیرنظامی استفاده می کنند.

ارتش آزاد سوریه قدرت خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی از دست داده است و به تدریج جهادی ها و سلفی ها که مخالف آمریکا هستند به مهمترین بازیگران انقلاب در سوریه تبدیل شده اند. جنگ علیه رژیم بشار اسد تنها مخالفان آمریکا را قوی تر خواهد کرد.

2 thoughts on “فرزند ناخلف، شورشیان سوریه چه کسانی هستند؟”
  1. اگه اسد و پدرش سعی در قبضه کردن قدرت برای خود نمیکردند و انتخابات واقعی برگزار میکردند و برای رسیدن بشار به کرسی حکومت سن کاندیدا را به 36 نمی رسوندن اینجوری نمی شد! از فرزندان ناخلف سوریه حافظ و بشار هستند که تخم ااین فتنه از سر قدرت طلبی اوناست!! بقیه که فرزندان نامشروع سوریه هستند!!!

  2. زهی تاسف به درندگانی که بنام انسانیت و اسلامیت این چنین آدم می کشند و از خدای خود شرم ندارند غافل از آنکه اسلام دین حیات و سر زندگی و تربیت ومحبت است این جنایتکاران بدانندکه فعل شان پیش هر انسان آزاده قبیح است خدا خائنین را نابود کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *