هراز نیوز :دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با اشاره به مقام عصمت الله کبری ،حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت : استاد شهید مرتضی مطهری از طریق یک روایت مستدل  ازمراجعه فرشته وحی به  حضرت زهرا (س)اثبات می کند که ایشان مقام ولایت و عصمت الهی  دارد .

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آیت الله حسن زاده آملی در اذان و اقامه اش تبرکا عبارت «أشهد أنَّ فاطمه بنت رسول الله عصمه الله الکبری و حجه الله علی الحجج » را بکار می برد تصریح کرد : علامه حسن زاده آملی  در این خصوص به روایتی از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام است که فرمود: “نحن حجج الله علیکم و جدّتنا فاطمه حجّه الله علینا ”  ما أئمّه حجّت‌های خداییم بر خلق و جدّه‌ی ما فاطمه(سلام الله علیها)، حجّت خدا بر ماست ، اشاره می کند .

منصوری لاریجانی بیان داشت :فلسفه آفرينش ، رسيدن فيض و رحمت كامل به موجودات است  و تنها انسان كامل است كه شايستگي در يافت كامل ترين فيض الهي را دارد.

وی ادامه داد : از این رو است که حضرت حق می فرماید “يا أحمد، لولاك لما خلقتُ الافلاك و لولا عليٌ لما خلقتُك و لو لا فاطمه لما خلقتكما”أي احمد، اگر تو نبودي ، افلاك را خلق نمي كردم ، و اگر علي نبود، تورا خلق نمي كردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمي كردم.

این استاد دانشگاه بیان داشت :از آن جايی كه وجود مقدس فاطمه (س ) سر چشمه و منشأ وجود يازده امام معصوم (ع ) است ، در اين حديث قدسي محور قرار گرفته است ، يعني اگر فاطمه (س ) نبود، هدف از خلقت كه وجود انسان كامل و خليفه و حجت الهي روي زمين تا ابد است حاصل نمي شد.

منصوری با ذکر خاطره ای  از حضورش در جلسه ی علمی در میان علمای اهل سنت کشور سوریه  بیان داشت : در همایش بلال حبشی که در کشور سوریه برگزار شد سندی را از یکی از علمای کشور سوریه در خصوص ولایت و عصمت حضرت زهرا ارائه دادم .

این استاد دانشگاه گفت : زمانیکه بعد رسول خدا بلال قسم جلاله یاد کرد که دیگر اذان نگوید و حتی در خواست برخی از نزدیکان هم برای تغییر نظر بلال کار ساز نشد .

وی ادامه داد : در این روایت امده است زمانیکه حضرت زهرا به خاطر جراحات وارده در بستر بیماری قرار گرفت بلال به عیادت حضرت می رود و بنابر درخواست یادگار پیامبر بر سر موذنه می رود واذان می گوید .

کارشناس و مجری برنامه معرفت سیما با اشاره به اینکه اذن ولی خدا عجل همه امور است  بیان داشت : در تاریخ نقل است از بلال حبشی پرسیده شد چگونه قسم خودرا زیر پا گذارده است و این موذن رسول خدا پاسخ داد به اذن ولی خدا حضرت زهرا (س) اذان گفتم .

منصور ی گفت : ذکر این روایت موجب عصبانیت برخی از علمای حاضر در جلسه شد ولی وقتی سند این روایت را از ان دانشمند سوری  به آنها نشان دادیم مبهوت شدند .

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اهمیت برگزاری نماز اول وقت گفت : روز ی 5 بار خدا ما را صدا می زند ، حرمت نماز را باید حفظ کنیم ، نماز همه چیز ماست ، سلامت جامعه ما در گرو احترام به نماز است و نماز لحظه دیدار با معشوق است .

 وی با اشاره به علاقه بی اندازه امیرمومنان به نماز بیان داشت : از رنگ رخسار حضرت امیر می فهمیدند که موقع نماز هست .

منصوری لاریجانی با تقدیر از اقدامات انجام شده در طول دوره مدیریت دکتر لاریجانی  در این واحد آیت الله آملی گفت : قدر این  ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر فاضل لاریجانی عزیز  را که انسان بسیار محجوبی است را بدانید و از توانمندی ایشان برای این منطقه و خصوصا شهر آمل استفاده کنید .

One thought on “سند ولایت حضرت زهرا (س) علمای سوری را مبهوت کرد”
  1. عطر بانو در فضاي مجازي پيچيد
    آرزو ولي پور مدير پايگاه اطلاع رساني عطر بانو :
    فرهنگ سازي،محصول تعامل مردم با رسانه هاست
    بدون ترديد اصلي ترين رسالت رسانه ها ،مساله مهم فرهنگ سازي است اما به دوش كشيدن اين رسالت سنگين الزاماتي دارد كه فعالان عرصه رسانه ملزم به رعايت آن مي باشند.
    اين مطلب را آرزو ولي پور رئيس پرديس خواهران دانشگاه فرهنگيان مازندران و مدير پايگاه اطلاع رساني عطر بانو عنوان كرد.
    وي كه پيرامون اهميت نقش رسانه در حوزه اطلاع رساني و فرهنگ سازي و حضور سايت عطر بانو در اين عرصه سخن مي گفت،خاطرنشان كرد:نخستين شرط موفقيت در فرهنگ سازي ،وجود اعتماد متقابل بين رسانه ها و جامعه مي باشد و اين اعتماد زماني حاصل خواهد شد كه اصحاب رسانه در دايره اخلاق ،امانتداري و صداقت گام بردارند .
    خانم ولي پور ادامه داد:انعكاس مطالبات ،نياز ها،انتظارات،نظرات و مشكلات مردم بدون بزرگ نمايي يا كوچك نمايي و نيز نقد عملكرد مديران بدون سياه نمايي و تخريب و اطلاع رساني به موقع در فضايي شفاف از ديگر لوازم جلب اعتماد مخاطبان مي باشد.وي وجود اعتماد متقابل بين رسانه ها و مخاطبان را زمينه ساز تعامل بين دو طرف دانست و تاكيد كرد:مقوله فرهنگ سازي كه رسالت و هدف رسانه ها است،مي تواند محصول اين تعامل باشد چرا كه وجود زمينه پذيرش اجتماعي براي نهادينه كردن يك فرهنگ ضروري است.
    رئيس پرديس خواهران دانشگاه فرهنگيان مازندران با بيان اين كه فرهنگ سازي نمي تواند يك فرايند يك سويه باشد تصريح كرد :همانطور كه رسانه ها بايد از شروط حرفه اي بهره مند باشند،مخاطبان نيز بايد تابع الزاماتي باشند كه مهم ترين آن پرهيز از برخورد انفعالي در مواجهه با عملكرد رسانه هاست.
    وي ياد آور شد:اكنون كه در آستانه دو انتخابات سرنوشت ساز قرار داريم و در اين شرايط ،تكاليف سنگين تري متوجه رسانه هاست،بالطبع هم تلاش اصحاب رسانه براي ايجاد فضاي مناسب جهت خلق حماسه سياسي ضروري است و هم اهتمام مخاطبان براي اتخاذ رويكردي فعالانه نسبت به فرايند اطلاع رساني لازم مي باشد.
    مدير پايگاه اطلاع رساني عطر بانو در پايان تاكيد كرد:عطر بانو همان طور كه در آغاز فعاليت خود اعلام كرده ،تلاش مي كند رسالت اطلاع رساني و فرهنگ سازي رابر محور فرهنك و انديشه و اخلاق اسلامي انجام دهد چون با چنين رويكردي مي تواند چارچوب انصاف عدالت و امانتداري در فعاليت هايش را حفظ نمايد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *