طبق بررسی‌های انجام شده در ریاضیات کنکور، مشخص شد که اکثر دانش‌آموزان در محاسبات اولیه ریاضی مشکل دارند.

خبرگزاری فارس: مشکل کنکوری‌ها در ریاضی/چرا درس ریاضی سخت است؟

به گزارش  فارس، سلمان داداشی دبیر اجرایی دومین همایش آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور در نشست خبری که امروز در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌آموزان از نخستین روزی که به کلاس اول می‌روند و با درس ریاضی آشنا می‌شوند، به آنها می‌گویند که این درس سرنوشت‌ساز است و آن را باید جدی بگیرید، در نتیجه دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی ترس دارند.

وی ادامه داد: اکثر دانش‌آموزان وقتی به پایه‌های بالاتر تحصیلی می‌روند، دنبال این هستند که از ماشین حساب استفاده کنند و خودشان دیگر حساب نمی‌کنند.

داداشی با بیان اینکه نیمکره راست مغز مربوط به کارهای خلاق و هنری است و نیمکره چپ مغز با فعالیت‌های ریاضی، فلسفه و منطق مرتبط است، افزود: وقتی با دانش‌آموز به صورت تئوری کار می‌شود و ابزار در اختیارش قرار نمی‌گیرد، فقط یک نیمکره کار می‌کند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید در ریاضیات ابداع و نوآوری داشته باشند و ما در آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی، به آنها یاد می‌دهیم که از هر دو نیمکره چپ و راست‌ استفاده کنند.

این مدرس ریاضی به سخت بودن حفظ جدول ضرب توسط دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در روشی که ما آموزش می‌دهیم، دانش‌آموزان در 5 هفته یاد می‌گیرند که با انگشتان دست، جدول ضرب را حفظ کنند و دو هفته بعد از آن هم دیگر از انگشتان دست استفاده نمی‌کنند.

وی به بحث کنکور اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در ریاضیات کنکور، مشخص شد که اکثر دانش‌آموزان در محاسبات اولیه ریاضی مشکل دارند یعنی به عنوان مثال به دلیل یک تفریق ساده یا یک علامت مثبت یا منفی، پاسخ سؤال را اشتباه پیدا کردند.

داداشی بیان داشت: آموزش محاسبات سریع ریاضی از سوم ابتدایی آغاز می‌شود و برای یادگیری ریاضی، تکنیک، تمرین و پشتکار، مهم است.

وی در خصوص دومین همایش آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور نیز گفت: این همایش روز ششم اردیبهشت در برج میلاد ویژه 1600 دانش‌آموز سال سوم و چهارم دبیرستان رشته علوم ریاضی و تجربی برگزار می‌شود.

امیر زنده‌نام، مشاور تحصیلی و مدرس خلاقیت نیز در این نشست اظهار داشت: توانایی ذهنی تنها درباره انجام محاسبات ریاضیات نیست بلکه موجب می‌شود تا در تصمیمات دیگر کاری و زندگی نیز به درستی گام برداریم.

وی تأکید کرد: توانایی ذهنی موجب می‌شود که توانایی در زندگی افزایش یابد.

2 thoughts on “مشکل کنکوری‌ها در ریاضی/چرا درس ریاضی سخت است؟”
  1. برای اشنایی بابهترین دبیر دیفرانسیل وریاضی ایران به ادرس زیر بروید واز کلیپ ها وفایل های ایشان استفاده نمایید
    http://www.m-mehraban.com

  2. ثبت نام دوره نکته وتست (کنکور92) تهران شروع شد گفت:

    دوره جمع بندی “نکته و تست” کنکور92(تهران – ویژه خانم ها)

    شروع دوره: هفته اول اردیبهشت(6/2/92) به مدت 7 هفته

    زمان برگزاری: جمعه ها ساعت 18:30 الی 21:30

    مکان: مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی(ولنجک)

    در سال گذشته یکی از منابع مشاوره‌ای دو کارنامه را چاپ و روی آن‌ها تحلیل عمیقی انجام داده بود، شاید باور نکنید، درصدهای دو دانش‌آموز رشته رياضي در اکثر درس‌ها نزدیک به هم بودند و تنها درس ریاضی یکی از آنها 7 درصد و دیگری 26 درصد بود، یعنی فقط 19 درصد اختلاف با یکدیگر داشتند. حال تصور می‌کنید این اختلاف جزئی در رتبه منطقه آن‌ها (هر دو منطقه يك بودند)چقدر اختلاف ایجاد کرده بود؟!

    غیرقابل تصور است که دانش‌آموز دوم 16 هزار نفر جلوتر افتاده بود! (رتبه دانش آموز اول 29000 و رتبه دانش آموز دوم 13000 بود). راستی بچه ها، می‌دانید متوسط درصد ریاضی در کل کشور، سال گذشته حدود 10 درصد بوده است؟! یعنی فقط پاسخگویی به 6 تست و جالب تر اینکه میانگین نمره ریاضی کل قبول شدگان رشته برق حدود 45 درصد بوده است!

    این ها را بدین جهت گفتم تا اهمیت تک تک تست‌های ریاضی و نتیجه‌اي كه شما با این درس به دست می آورید، برایتان ملموس‌تر شود.

    محتوای دوره( نکته و تست) کنکور92 :

    این دوره 7 هفته به طول می انجامد و به صورت کاملا مولتی مدیا ( اسلاید، پاورپوینت هوشمند و انیمیشن ) برگزار می شود و نسبت به کلاس های سنتی(گچ و تخته) بازدهی و سرعتی دو برابر خواهد داشت. در این دوره بسته محتوایی ذیل اجرا می شود:

    1)دوره، جمع بندی و بررسی نکات مهم دیفرانسیل، مثلثات،آمار و ریاضیات پایه

    2)تحلیل و تمرکز روی تغییرات امسال کتاب درسی دیفرانسیل و حسابان و تمرین های آن ه

    3)شیوه مهندسی کردن فرایند پاسخگویی به تست ها به شیوه یک رقمی ها

    4)حل و بررسی 350 تست تالیفی راهبردی + بررسی تست های برتر کنکور های سراسری (داخل و خارج)در 10 سال گذشته

    5)بررسی اشتباهات متداول، بی دقتی ها و گلوگاه های وقت گیر در محاسبات و حل تست ها

    6)حل آزمون های جامع کنکوری

    نحوه ثبت نام و دریافت کارت ورودی(هزینه دوره نکته وتست 290000 تومان)

    آموزشگاه ماهان(تجریش) : 22742235

    آموزشگاه ماهان(انقلاب): 66424480

    تهیه کارت ورودی به صورت غیر حضوری : 09126998818

    توجه: با توجه به محدودیت ظرفیت ، هر چه سریعتر ثبت نام خود را انجام دهید تا با تکمیل ظرفیت سالن و عدم ثبت نام مواجه نشوید و همچنین در ردیف های جلوتر سالن قرار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *