هراز نیوز : واقعه 6 بهمن 1360که منجر به حماسه اسلامی مردم آمل شد و شهر آمل را به شهر “هزار سنگر “مشهور ساخت یکی از مهمترین رخ داد های سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

این حماسه ماندگار از سوی مردم ولایتمدار آمل برگ زرینی از عشق دیار علویان به اسلام ناب محمدی (ص) است .

به حول و قوه الهی و با عنایت ارواح طیبه شهدا نیت کرده ایم همزمان با  گرامیداشت این حماسه عظیم و ماندگار هر رور تا 6بهمن امسال اقدام به انتشار تمثال مبارک شهدای عزیز این واقعه تاریخی  نماییم .

انتشار تصاویر شهدا  سندی مستدل است  از مظلومیت فرزندان خمینی کبیر که تنها جرمشان عشق به اسلام ، ولایت ، امام و آرمانهای انقلاب بود .

سندی ماندگار از  جنایتی تاریخی از سوی عمال استکبار جهانی که اینبار دستشان در  آستین ننگین اتحادیه کمونیست های ایران خارج شد و چهل لاله مسلمان را پرپر نمود .

در ادامه ضمن تبرک از کلام نورانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای اولین بار تمثال نورانی برخی از شهدای این حماسه در این پایگاه خبری منتشر می شود .

سخنان امام خمینی در باره 6 بهمن سال 60 آمل

شما ملاحظه فرمودید كه این‌ها در داخل تبلیغات زیاد مى‏كردند، به خارج هم كه رفتند تبلیغات زیاد مى‏كنند؛ به این‌كه مردم در اختناق‏اند و خودشان همه مخالف‏اند با جمهورى اسلامى. در صد، شش تا موافق دارد جمهورى اسلامى، یا فوقش ده تا، ولى سایرین همه موافق منفى و مخالف هستند. و دیدند كه همه‌ی آمال‌شان را به شمال دوخته بودند و بیشتر تبلیغات این بود كه شمال دیگر تقریباً صددرصد مخالف با جمهورى اسلامى هستند. و این‌ها همه‌ی قوای‌شان را جمع كردند و به آمل آن حمله‌ی وحشیانه‌ی غافل‌گیرانه را كردند، به امید این‌كه مردم آمل هم با آن‌ها هم‌دست بشوند و آمل را مركز استان قرار بدهند و بعد مازندران و جاهاى دیگر و رشت و همه‌ی جاها را بگیرند و جلو بروند.

این‌ها به خیال خودشان با دست ملت مى‏خواستند كه – همان ملتى كه آن‌ها تراشیدند كه مخالفند با جمهورى اسلامى- با این‌ها بیایند و مركز را هم بگیرند و حكومت را تغییر بدهند و بعد هم هرطورى كه دل‌شان مى‏خواهد عمل بكنند، مرتجعین را هم از بین ببرند! وقتى مواجه شدند با مخالفت مردم – مهم مخالفت مردم بود- [شكست خوردند] و ما باید تشكر كنیم از شهر آمل و آن مردم فداكار كه مع‌الأسف، خوب عده‏اى را هم شهید دادند، لكن خوب این مطلب را ثابت كردند كه آن‌جایى كه شما تمام آمال‌تان به آن‌جا بود با شما مخالفند؛ حالا شما مى‏خواهید بیایید قم؟ مى‏خواهید بیایید تهران، جاهاى دیگر؟

صحیفه امام، ج‏16، ص3

شهید فتح الله اکبرزاده شهید حماسه ششم بهمن آمل

شهید جعفر هندویی شهید حماسه ششم بهمن آمل


شهید سقا علیزاده  شهید حماسه ششم بهمن آمل

شهید اسفندیار ذوالفقاری   شهید حماسه ششم بهمن آمل

10 thoughts on “ویژه نامه حماسه اسلامی ششم بهمن + عکس شهدا لحظاتی پس از شهادت (1)”
  1. با سلام خدمت مدیریت محترم سایت و تجلیل از این حرکت خداپسندانه و ارزشی خواستم عرض کنم چه بسیار خوب بود اگر از همه ی شهدای عزیز 6 بهمن آمل عکس موجود است در سایت قرار داده شود

  2. لعنت بر کسانی که خون این شهدا را نادیده گرفته ولی در مقابل ، اگر قطره خونی از دماغ نحس منافقین و ضد انقلاب خارج شود جوسازی می کنند.

  3. ناشناس منافق تویی می دونی با اسم شهدا واسه فردی اسم سازی نن

  4. سلام.درودبه.تمامی.شهداازبدو.خلقت.بشر.تا.شهدای.عصرحاظر. برای.دین.خدا.درسرتاسردنیا…………..ازشمایی.که.برای.ذخیره. اخرت.خود.دست.به.چنین.کارهایی.میزنید.سپاسگزارم.چه.خوب.بود.که.یادی.از.امام.جمعه.وقت.حجت.السلام.علی.اصغر.یوسفیان.می. کردید.که.بعد
    ان.واقعه.درروز.جمعه.داخل.خطبه.نماز.جمعه.ضمن.تشکر.قدردانی .ازمردم.ولایتمدار.وهمیشه.درصحنه.شهرستان.امل.بیان.داشتند..درسطح.شهر.بازدیدی.که.داشتم.توسط.مردم.همه.جارا.تبدیل.به.. سنگر.کردندازامروز.نام.شهر.امل.را.بانام.هزار.سنگر.می.شناسیم. ناگفته.نماند.که.تمامی.شهدا.نمازشان.سخنرانی.مراسم.شان. توسط.این.امام.جمعه.ولایتمدار.انجام.ویا.لحظه.به.لحظه.پیگیری ..می.شد……ومن..الله…توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *