هرازنیوز: فرمانده سپاه كربلا مازندران با بيان اينكه روز جهاني قدس يكي از بزرگترين روزهاي تاريخ اسلام در حمايت از مردم مسلمان فلسطين است گفت: روز قدس در واقع روز عزت، افتخار،

سردار سرتيپ دوم پاسدار ‘سيد محمد تقي شاهچراغي’ در آستانه روز جهاني قدس افزود: آخرين جمعه ماه مبارك رمضان از سوي حضرت امام خميني (ره) براي ايجاد تقويت ، اتحاد و همبستگي اسلامي ملتها با مردم مسلمان فلسطين به عنوان روز قدس ناميده شده است.
وي اظهارداشت: بفرموده حضرت امام خميني (ره) روز قدس روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است و روزي نيست كه فقط به قدس اختصاص داشته باشد بلكه يك روز جهاني است.
وي بيان داشت: روز قدس روز تعيين سرنوشت ملل مستضعف ، روز تجهيز نيرو و استقامت و روز غلبه مستضعفين بر مستكبرين ، روز تمايز متعهدين از منافقين، روز احياي اسلام و روز هشدار به ابرقدرتهاست.
فرمانده سپاه كربلا استان با اشاره به نزديكي ليالي قدر با روز قدس بيان داشت: روز قدس مبدا بيداري و هوشياري مسلمين و مستضعفين جهان است.
سردار ‘شاهچراغي’ با اشاره به رهبري پيامبر گونه حضرت امام خميني (ره) اظهارداشت: بي ترديد بزرگترين و برترين ويژگي انقلاب اسلامي و در عين حال يكي از برجسته ترين وجوه تمايز اين نظام با نظام هاي ديگر ،رهبري امام راحل (ره) به عنوان يك عالم فقيه ، شجاع ، وارسته ، مدير و متكي به قرآن و سنت است كه توانست پرشكوه ترين انقلاب توحيدي را در تاريخ رقم بزند.
وي افزود: حضرت امام خميني (ره) با تكيه بر قرآن و سنت و آموزه هاي اسلام ناب محمدي (ص) بنيانگذار نظامي گرديد كه قانون اساسي ساختار ، سازمان و نظامات آن با شاخصه هاي مردم سالاري ديني و مستقل از ديگر مكاتب و الگوهاي حكومتي رايج در جهان شكل گرفت.
فرمانده سپاه كربلا استان گفت: نقش حضرت امام خميني (ره) در ايجاد وحدت اسلامي و همبستگي مسلمانان جهان يك نقش بي بديل و تعيين كننده بود و طرح هفته وحدت كه از خلاقيت و ابتكارات برجسته بنيانگذار جمهوري اسلامي به شمار مي رود توانست دستان ناپاكي كه بين برادران شيعه و سني در ايران و جهان اختلاف مي انداختند را از سر مسلمين عالم كوتاه كند.
سردار ‘شاهچراغي’ با اشاره به نقش رهبري بي بديل حضرت امام خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي بر عزت و سربلندي جهان اسلامي افزود: جامعيت و اعلميت رهبري معظم انقلاب اسلامي نقش موثري در بيداري مسلمانان عالم و بتبع آن عزت و سربلندي جهان اسلام داشته است.
وي بيان داشت: به بركت رهبري ديني حضرت امام خامنه اي ، انقلاب اسلامي ايران نشان داد كه دين مي تواند عنصري تاثيرگذار بر نظام تصميم گيري جهاني قلمداد شود و جهان اسلام با تكيه بر باورها و هنجارهاي بومي از توان و قدرتمنديهاي لازم براي شكل دهي به ساختار هاي اجتماعي و سياسي برخوردار است.
وي با اشاره به توجه خاص رهبر معظم انقلاب به مسئله فلسطين گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي از مسئله فلسطين به عنوان يك مسئله بين المللي اسلامي ياد فرمودند و تاكيد كردند كه مسئله فلسطين فقط متعلق به عرب ها و همسايه هاي فلسطين نيست بلكه تمام مسلمين عالم در هر جاي دنيا كه هستند بايد نسبت به قضيه فلسطين احساس مسووليت كنند.
وي ويژگي روز قدس امسال نسبت به سالهاي ديگر را بيداري اسلامي منطقه دانست و افزود: با توجه به اين بيداري امسال روز قدس با شكوهتر از گذشته با حضور گسترده مردم مومن و ولايي در سراسر ميهن اسلامي برگزار مي شود.

منبع ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *