واحد دانشگاهی لبنان از سال آینده دانشجو جذب می کند

حجت‌الاسلام محمدعلی راغبی در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی  هنری و ورزشی دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی در گفت‌وگو با کمال نیوز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم ومعرف قرآن کریم یکی از ضروریات جامعه است گفت : باتوجه به اینکه قوانین ما مبتنی برقرآن است و با تاکیدات مقام معظم رهبری که علوم انسانی با آموزه های قرآنی همراه باشد طبیعتا این دانشگاه یک ماموریت ویژه ای رادرجهت گسترش تعالیم عالی قرآن در سطح نظام مقدس جمهوری اسلامی ،بین الملل و منطقه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با اشاره به وجود 21 دانشکده در کل کشور افزود: در هشت دانشکده هم مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده است و در دانشکده تفسیر قرآن در قم دکتری نیز در سال ‌جاری دانشجو پذیرش کرده است و امیدواریم در سال‌های آینده در دانشکده‌های بیشتری بتوانیم تحصیلات تکمیلی را داشته باشیم.

راغبی با اشاره به گسترش رشته‌های این دانشگاه گفت : در شورای گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم پیشنهاد 25  رشته میان رشته‌ای جدید میان قرآن و علوم انسانی مطرح شده است که 10 رشته تاکنون به تصویب رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با اشاره به راه اندازی واحد دانشگاهی در کشور لبنان افزود: با رایزنی های صورت گرفته واحد دانشگاهی لبنان از سال آینده دانشجو جذب می کند و براساس تقاضاهای متعدد درپاکستان ، افغانستان ،مالزی ودیگر کشورهای همجوار در دوره اول شعبات جدیدی را راه اندازی خواهیم کرد.

وی در خصوص راه اندازی شعبات دیگر دانشگاه در سطح جهان گفت: اقبال و رویکرد مردم وتشنگی جهان به معارف قرآن احساس می شود و قرآن به عنوان محور وحدت امت های اسلامی در جهان است که امیدواریم بتوانیم باهمین عنوان دانشکده های جدیدی را سطح کشورهای دنیا ایجاد کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *