هراز نیوز :  سایت فرمانداری آمل در خبری به نقل از سید جعفر رسولی نوشت :
شوراي روابط عمومي شهرستان آمل رسميت ندارد  در ادامه این خبر آمده است : 

“رؤساي محترم ادارات و نهادهاي شهرستان آمل

به دستور معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل،

شوراي روابط عمومي شهرستان آمل رسميت نداشته و اطلاع رساني برنامه ها و جلسات اداري از طريق مديران و روابط عمومي ادارات و دستگاه ها و روابط عمومي فرمانداري ويژه شهرستان  آمل به سمع و نظر خبرنگاران محترم خواهد رسيد.”

در واقع با این دستور شورای قانونی و رسمی روابط عمومی که در زمان احمد منفرد فرماندار سابق آمل  با انتخابات  سالم و آرا مدیران ومسوولان  روابط عمومی راه اندازی شده بود منحل شد .

بدیهی است هر فرمانداری می تواند براساس سیاست خود شورا های زیر مجموعه خودرا بچیند و حتی  اگر شورای روابط عمومی شورایی کارآمد برای احمد منفرد بوده است میتواند برای سید جعفر رسولی نا کار آمد باشد .

اما نکته حائز اهمیت  در این خبر توجه به دو کلید واژه است اول اینکه شورای روابط عمومی “رسمیت” ندارد؛

باید دید این شورا برای چه کسی رسمیت ندارد ، یعنی اصلا قانونی است یا نه ، چون براساس مستندات این شورا کاملا قانونی و دموکراتیک است و  رسمیت دارد .

با توجه به سابقه سیاسی ومدیریتی  احمد منفرد نسبت به  رسولی بیان گر این است که منفرد نسبت رسولی به قوانین مسلط تر است ضمن اینکه زمانی که منفرد فرماندار بود رسولی معاونش بوده است و در این زمینه هیچ مخالفتی بر غیر رسمی بودن شورا روابط عمومی بیان نکرده است .

پیگیری نگارنده از سوی مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران بیان گر این است که فعالیت این شورا با هماهنگی استانداری بوده است ،پس باید گفت شورای روابط عمومی برای فرماندار فعلی ، سید جعفر رسولی رسمیت ندارد .

اما نکته دوم در باب وظیفه این شورا است ، برخلاف  دستور منتشر شده ، وظیفه شورای روابط عمومی، هیچ گاه سلب وظیفه  اطلاع رسانی برنامه ها و جلسات اداري از سوی دستگاه و انحصاری کردن آن به نفع خود نبوده است که از این پس برعهده مدیران وروابط عمومی ها قرار گیرد.

شورای اطلاع رسانی مجموعه ای زیر نظر فرماندار برای هماهنگی بین روابط عمومی ها برای بهبود وضع اطلاع رسانی ودرواقع کمک کار روابط عمومی فرمانداری  است ؛ به نظرمی رسد درگوش خوانان  سید جعفر رسولی حداقل در این مورد مشاوره مناسبی به اونداده اند ،با توجه به شرایط کنونی رسولی ، شورای روابط عمومی می توانست بازویی توانمند برای حمایت او محسوب شود .

 

گفتنی است مهدی غلامی  ،موسی حسن زاده  ،روزبه نصیری ،حسین ریحانی ،عباس اقوامی ، اسماعیل قصابی ، حسن اسماعیلی اعضای منتخب شورای اطلاع رسانی وروابط عمومی آمل بودند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *