خطر مرگ از بیخ گوش دروازه‌بان تراکتور گذشت
چرا آمبولانس نبود؟

شهروند|  نبودن آمبولانس در جریان دیدار دوستانه تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان می‌توانست با وقوع فاجعه‌ای تلخ منجر شود. ظاهرا در جریان این اتفاق کوتاهی از مسئولان تراکتورسازی بوده است.
سهل‌انگاری در تهیه آمبولانس
درجریان دیدار دوستانه تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان، محمدامین بهرامی دروازه‌بان تراکتور در اثر برخورد با یکی از بازیکنان حریف بشدت از ناحیه سر آسیب دید و از هوش رفت. پزشکان تراکتور سریعا وارد میدان شدند و به بهرامی تنفس مصنوعی دادند اما شرایط او وخیم‌تر از این حرف‌ها بود و حتما باید به بیمارستان منتقل می‌شد. متاسفانه در ورزشگاه هیچ آمبولانسی وجود نداشت و ٣٠ دقیقه بعد از رخ‌دادن این اتفاق، آمبولانس به ورزشگاه رسید و دروازه‌بان تراکتور به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه جدی‌نگرفتن دیدارهای دوستانه و هزینه‌کردن برای تهیه آمبولانس باعث شده که سرپرستان تیم‌ها از هماهنگ‌کردن آمبولانس در ورزشگاه‌ها به راحتی عبور کنند و جان بازیکنان را به خطر بیندازند. در جریان بازی تراکتور و نفت مسجدسلیمان هم سرپرست باشگاه تبریزی فراموش کرده بود که تهیه آمبولانس تا چه اندازه اهمیت دارد، البته هزینه ٣٠٠‌هزار تومانی برای تهیه آمبولانس هم در بی‌توجهی باشگاه‌ها تأثیر دارد. با این حال ممکن بود در اثر این کوتاهی جان یک بازیکن جوان از دست برود. مصدومیت شدید دروازه‌بان تراکتور باعث شد بازی نیمه‌تمام بماند و با نتیجه دو بر صفر به سود تراکتور خاتمه یابد.
توجیه سرپرست تراکتور
با این‌که طبق قوانین باشگاه‌ها وظیفه تأمین آمبولانس را دارند اما تراکتوری‌ها به دنبال توجیه سهل‌انگاری خود هستند. کاظم محمودی، سرپرست تراکتورسازی دراین‌باره گفته است: «باید در خودِ ورزشگاه حداقل یک آمبولانس وجود داشت، اما متاسفانه وقتی آن اتفاقات برای بهرامی رخ داد، ما دیدیم که آمبولانسی در ورزشگاه نیست و حدود ٤٠ دقیقه زمان برد تا آمبولانس بیاید. خداراشکر این اتفاق ختم به‌خیر شد اما این مسأله تجربه شد تا در سایر دیدارهای تدارکاتی حتما آمبولانس سربازی باشد».
بهرامی: نمی‌دانم مرده بودم یا زنده!
محمدامین بهرامی توانست با وجود دیررسیدن آمبولانس از خطر مرگ رهایی پیدا کند. او درباره اتفاقی که برایش افتاده، گفته است: «دقیقا یادم نمی‌آید ضربه را چه کسی به سرم زد. بازی در جریان بود و من در حالت شلوغی توپ را جمع کردم که وقتی شیرجه زدم، ساق پای بازیکن حریف به سرم برخورد کرد و دیگر چیزی به خاطر ندارم. من بر اثر آن ضربه بیهوش شدم. واقعا نمی‌دانم در آن مدت زنده یا مرده بودم! شرایط سختی را گذراندم و خدا رحم کرد که اتفاق بدی نیفتاد.» بهرامی درحال حاضر شرایط جسمانی خوبی دارد و امیدواریم این اتفاق تلنگری جدی برای باشگاه‌ها باشد که در جریان بازی‌های دوستانه هم از تهیه آمبولانس غافل نشوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *