هراز نو :  فردی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری هایی نظیر تهدید و اخاذی،آزار و اذیت،هک و نفوذ، برداشت غیر مجاز از حساب و شرطبندی آنلاین می نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ دوم حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد : در پی اظهارات زنی، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مازندران چنین عنوان داشت؛ حدود دو ماه است که از طریق فرد ناشناسی در فضای مجازی مورد تهدید و آزار و اذیت قرار میگیرم و بنده را تهدید می کند که در صورت تن ندادن به خواسته هایش عکس ها و فیلم های خصوصی ام را در فضای مجازی پخش خواهد کرد و حتی برای این کار صفحه ای در اینستاگرام با نام و عکس من ایجاد کرده است و در هر مرحله تعدادی از تصاویر بنده را در این صفحه قرار میدهد. از این رو تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.
وی در ادامه گفت: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و در ادامه با انجام اقدامات کارشناسی و فنی لازم و رصد فعالیت متشاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، فردی با نام کاربری شاکیه در این محیط شناسایی که به واسطه ی آن برای او ایجاد مزاحمت می نمود که با استعلامات انجام شده سرانجام متهم شناسایی گشت.
سرهنگ محمدنژاد افزود : کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار کردند، متهم در تحقیقات به عمل آمده ابتدا اظهار بی اطلاعی نموده و منکر هرگونه ایجاد مزاحمت برای شاکیه شده بود. از این رو با انجام تحقیقات فنی و بررسی های تکمیلی و جمع آوری ادله مناسب مشخص گردید متهم دوست خانوادگی شاکیه بوده که با سوء استفاده از اعتماد وی و دوست شدن با شوهرش، مدت دو سال رفت و آمد خانوادگی با آنها داشته و اکثر کارهای منزل شاکیه را انجام می داد و به اصرار شوهر شاکیه در تولد و مراسمات و جشن های یکدیگر شرکت می کردند، تا جایی که خود را به شاکیه نزدیک و درخواست دوستی نمود و در نهایت منجر به طلاق ایشان از شوهرش شد و بلافاصله پس از آن وی را به عقد موقت خود درآورد و موضوع را از خانواده خود و شاکیه نیز مخفی نمود و در این مدت عکس های متعددی گرفت.
وی گفت: شاکیه پس از پی بردن به اشتباه خود و به دلیل عذاب وجدان متهم را رها کرد، متهم نیز تمام سعی و تلاش خود را می نمود تا بتواند از شاکیه سوء استفاده نماید تا تحت عنوان همسر پوششی بتواند اعمال مجرمانه خود را انجام دهد، سپس با ویرایش و تغییر در عکس های شاکیه ، آنها را در فضای مجازی منتشر ساخته و وی را گمراه نمود تا به هدف خود که همان اخاذی بوده برسد.
سرهنگ محمدنژاد گفت: متهم مجددا به این پلیس احضار و با دیدن شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اقرار نموده و اعلام داشت: بنده دارای تحصیلات کامپیوتری بوده و به تمامی سیستم های رایانه ای اشرافیت کامل دارم و با این معلومات اقدام به این عمل مجرمانه نمودم. در ادامه روند رسیدگی به پرونده کارشناسان پلیس فتا استان در اجرای دستور مقام محترم قضایی سیستم های رایانه ای متهم را جمع آوری کرده و با بررسی های فنی و بازبینی های به عمل آمده تعداد زیادی عکس متعلق به شاکیه، فیلم و عکس مستهجن و تعدادی فایل و فیلم آموزش هک و نفوذ از سیستم متهم کشف گردید.
وی افزود: در ادامه روند رسیدگی به پرونده و بررسی پیام های ارسالی متهم ،کارشناسان این پلیس متوجه شدند متهم علاوه بر اتهام وارده، اقدام به هک حساب فرد دیگری نیز نمود و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت نموده که پرونده آن در پلیس فتا مفتوح و تحت رسیدگی بوده است، بنابراین متهم پس از بازجویی به عمل آمده مجددا به بزه انتسابی اقرار نمود و عنوان داشت که با شیوه و شگرد طراحی صفحه جعلی پرداخت الکترونیکی بانک، اقدام به دریافت مشخصات کارت بانکی شاکی به همراه رمز دوم آن کرده و مبلغ فوق الذکر را صرف شرطبندی فوتبال به صورت آنلاین نموده است.
رئیس پلیس فتا مازندران در پایان عنوان داشت: متهم علت و انگیزه ی خود از این اعمال مجرمانه را برقراری رابطه دوستی با شاکیان و سپس سوء استفاده از آنها جهت انتقام جویی و یا برآوردن نیاز مالی ذکر نموده است، لذا متهم به همراه پرونده های متشکله به دادسرا اعزام و قرار متناسب در خصوص وی صادر و روانه زندان گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *