هراز نیوز :نهمین سوگواره تعزیه مازندران، با اجرای مجلس حضرت ابوالفضل(ع) شامگاه پنجشنبه در آمل به کار خود پایان داد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه این سوگواره شامگاه پنجشنبه با حضور فتحعلی بیگی، رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایران، مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و فرماندار آمل و جمع زیادی از مشتاقان به هنر تعزیه در حسینیه هدایت آملی برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: نهمین سوگواره تعزیه مازندران، از 15 تا 22 دیماه در آمل در مجموع با اجرای 9 اثر از گروههای برتر تعزیه مازندران و دو گروه از استانهای گیلان و گلستان، هشت شب در حسینیه هدایت اجرا شد.

 

محمد محمدی افزود: مجلس حضرت موسی بن جعفر (ع)، مجلس حضرت فاطمه الزهرا ( س)، مجلس حضرت امام رضا (ع)، مجلس وفات حضرت زینب (س)، مجلس عقیل، مجلس حضرت مسلم بن عقیل، مجلس حر، ورود شام از گروه های تعزیه مازندران بودند که برنامه های خود را اجرا کردند.

 

وی ادامه داد: مجلس حضرت علی اکبر (ع) و مجلس عباس و شوذب از گلستان به عنوان نخستین بار میهمانان این سوگواره بودند و برنامه خود را اجرا کردند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: در سوگواره نهم از استاد حاج عبدالعلی خلیلی، پیشکسوت تعزیه و یادمان مرحوم حاج احمد رجبی کیاسری پیشکسوت تعزیه مازندران تجلیل شد.

 

محمدی، حضور پرشورمردم هرشب در برگزاری این سوگواره را پرشورتر از سالهای گذشته توصیف کرد و گفت: با منطقه ای شدن سوگواره تعزیه در دهمین سال برگزاری آن در سال آینده به طور حتم از سطح کمی و کیفی بالاتری برخوردارخواهد شد.

 

وی، هدف از برگزاری سوگواره تعزیه را آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگانی اهل بیت (ع) و بیان اهداف حماسه عاشورا در قالب نمایش و شبیه خوانی بیان کرد.

عکس :کمال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *