معاون امور عمرانی استانداري مازندران از تشکیل تیم کارشناسی برای بازنگری در سرعت گیرهای جاده ای استان خبر داد .
وی تاکید کرد : نصب و یا ایجاد هرگونه دست انداز و یا برآمدگی با ضخامت بالای یک اینچ یا دو نیم سانتی متر در مسیرهای سواره رو مغایر با کنوانسیون بین المللی عبور و مرور است.
ایجاد سرعت گیر در جاده های اصلی و فرعی مازندران با هدف کاستن از تصادفات و تلفات رانندگی بدون توجه به پیامدهای آن در سال های اخیر همواره مورد انتقاد شهروندان و کارشناسان بوده است .
معاون استاندار مازندران همچنین در این نشست ایمنی در جاده های مازندران را نیازمند تعامل و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی دانست و گفت : از این رو باید تمامی دستگاه ها نسبت به شرح وظایف ابلاغی خود احساس مسوولیت جدی نمایند.
وی مشارکت کارشناسانه و اتخاذ تصمیم و راهکارهای مناسب را گامی مثبت در جهت کاهش تصادفات دانست و با تاکید بر استاندارد سازی راه های استان ، افزود : علاوه بر استاندارد سازی راه ها ، باید به مقوله استانداردسازی خودروها و نظارت بر مراکز معاینه فنی آنها نیز نگاه ویژه شود.
نبیان پیاده کردن روش های صحیح و مناسب مدیریتی ، اطلاع رسانی و تبلیغات از طریق رسانه ها را از برنامه های مهم برای کاهش سوانح رانندگی دانست.
معاون استاندار مازندران همچنین خواستار تسریع در اجرای عملیات پروژه های روکش آسفالت و همچنین احداث دور برگردان در محورهای استان شد و اظهار داشت : با توجه به فرا رسیدن تابستان و تعطیلات پایانی ماه مبارک رمضان ضروری است جاده های استان به دلیل وجود میلیونی مسافر و گردشگر ایمن باشد.