هراز نو: در حال حاضر آندرانیک تیموریان و امید ابراهیمی دو هافبک دفاعی تخصصی تیم‌ملی هستند و به جز این دو مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم‌ملی در بازی‌های جام‌ملت‌ها‌ی آسیا سابقه پست هافبک دفاعی را دارد.تیم ملی فوتبال ایران از زمان حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ملی با روش 3ـ3ـ4 به میدان می‌ رفته و به جز در نیمه دوم بازی مقابل کره جنوبی که ایران با تغییر تاکتیک 1ـ3ـ2ـ4 بازی کرده، همیشه روش مورد علاقه سرمربی پرتغالی در تیم‌ملی اعمال شده است.

در شرایطی که جواد نکونام کاپیتان تیم‌ملی از جمع ملی‌پوشان کناره گرفته است، شکل بازی تیم‌ملی دچار چه تغییری خواهد شد ؟ پیش از این جواد هافبک دفاعی مرکزی تیم بوده و آندو در سمت راست کمی جلوتر و مسعود شجاعی در سمت چپ به میدان می‌ رفته اند اما این روش بازی با جدایی جواد نکونام تغییراتی خواهد کرد و ممکن است تیم‌ملی در بازی های آتی مقابل حریفان آسیای میانه روش جدیدی را برای بازی انتخاب کند.

به نظر می‌ رسد با خودداری قاسم حدادی فر از حضور در اردوی تیم‌ملی، اگر بازی با روش 3-3-4 در دستورکار باشد ، سروش رفیعی یا مسعود شجاعی و حتی خسرو حیدری در شکل تازه ترکیب تیم شانس بازی روی دست آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم‌ملی را دارند. اما اگر تیم ملی 1-3-2 4 بازی کند، آن وقت باید منتظر زوج امید ابراهیمی و آندرانیک تیموریان بود.

کی‌روش که این تغییرات را در تمرینات اخیر اعمال کرده است، با توجه به مهره ها و بازیکنان جوانش تیمی تهاجمی تر و دونده تر از قبل را به زمین خواهد فرستاد. اگرچه با جدایی نکونام موضوع رهبری تیم در اختیار تیموریان باتجربه است که باید مثل جواد مدام با ملی‌پوشان صحبت کند و ایرادهای آنها را در زمین بگیرد.دو بازی مقابل ترکمنستان و ازبکستان فرصت خوبی برای امید ابراهیمی نیز هست که نشان بدهد بازیکنی در قواره ملی هست یا نه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *