هراز؛ محمد محمدپورعمران که در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید خانه صنعت، معدن وتجارت و انجمن معدن مازندران سخن می گفت ضمن بیان مطلب فوق و تقدیر از خرید مکان جدید برای بزرگترین تشکل صنعتی و معدنی استان اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی معادن استان تا آخر سال دومین مزایده معدنی را برگزار می کنیم.

محمدپور اعلام داشت: اعتبارات بخش اکتشافات معدنی استان مازندران را 10برابر نمودیم و حتی 20درصد سهم بلوکه سازمان متبوع خودرا در حوزه اکتشافات آزاد نموده و آماده ایم این میزان سهم را هم به بخش خصوصی واگذار کنیم .

وی ابرازداشت: جامعه ما امروز نیاز به عمل دارد نه حرف و همه ما باید تلاش کنیم بر اساس آمارها ،اظهارنظر منصفانه و منطقی در جهت پیشبرد امور داشته باشیم ؛ وی وجود بانک جامع اطلاعات آماری را در حوزه صنعت و معدن استان خالی دانست.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران با اشاره به ایجاد کلینیک صنعتی و معدنی که مرکزی تخصصی محسوب می شود بیان داشت: دبیر خانه این مرکز تخصصی صنعتی ومعدنی آماده دریافت مشکلات ومعضلات می باشد وی خواستار انعکاس و انتقال مشکلات از سوی مدیران و صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی به این دبیرخانه برای پیگیری شد.

وی همچنین عنوان داشت: عمده مصوبات این کلینیک تاکنون عملیاتی و اجرایی شده است .متولی صنعت ومعدن وتجارت مازندران تاسیس کنسرسیوم های معدنی را پیشنهاد کرد واز تشکل خانه صنعت، معدن وتجارت و انجمنهای تخصصی وابسته خواست موانع را بصورت تفکیک شده ، همراه با پیشنهادات و راهکارهای سازنده و مفید به این سازمان منتقل نمایند.

این مقام مسوول صنعتی و معدنی تصریح کرد: صنعت ومعدن استان تنها 2 درصد آب مصرفی را استفاده می کند.

محمدپور همچنین خاطرنشان کرد: آلودگی های استان چندان ربطی به صنعت ومعدن ندارد و ما در تلاش هستیم این آلودگی ها رابه حداقل کاهش دهیم.

 

برگزاری گشت های مشترک نظارت بر آرد و نان در ساری

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران، اسماعیل هادی نژاد رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ساری اظهار داشت: تشدید نظارت بر واحدهای خبازی و فروش آرد در شهرستان ساری بصورت روزانه در ساعات اولیه صبح، بطور جد و قاطع در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: طرح نظارت بر این واحدها با هدف نظارت بر قیمت، کمیت آرد و نان و نانوایی ها با حضور نمایندگان محترم فرمانداری، بهداشت و بازرسان اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ساری انجام می شود.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ساری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 125 پرونده تخلف به اتهام کمفروشی نان و عرضه خارج از شبکه آرد جمعا به ارزش 304 میلیون ریال تشکیل شد.

هادی نژاد از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه 124 اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *