هراز نیوز: معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : باید با تشکیل کارگروه های جداگانه در شهرها و روستاهای استان، این ظرفیت های عظیم شناسایی و با بهره گیری از توان علمی دانشگاه های استان براي توسعه مازندران بهره گيري شود .

 

عليرضا یونسی در اولین جشنواره کارآفرینی شرق مازندران که در دانشگاه علمی و کاربردی بهشهر برگزار شد ، اظهار کرد : متاسفانه در استان فقط حدود 10 درصد آب های سطحی مهار و کنترل می شود و تاکنون برنامه های اجرا شده در این بخش به سرانجام مطلوب نرسیده است.

وی بیان کرد : در شرایطی که کشور با بحران کمبود آب مواجه است ، چرا نباید این آب ها که می تواند منشا اثرات فراوان در بخش های گوناگون از جمعه کشاورزی شود ، کنترل و مهار شود ؟

معاون سیاسی استاندار مازندران افزود : البته در حال حاضر چندین سد در دست احداث است که با بهره برداری از این طرح ها در استان ، به حل این مشکل امیدواریم .

یونسی به ظرفیت های فراوان موجود در مازندران اشاره کرد و گفت : متاسفانه تاکنون از این ظرفیت های در بخش های گوناگون بدرستی استفاده نشده و به طی کردن مسیر با شیوه های سنتی اکتفا شده است.

وی ادامه داد : به عنوان مثال باغداران استان به برداشت هفت تن محصول در هکتار رضایت می دهند در حالی که در برخی باغات استان و با استفاده از علم روز کشاورزی ، میزان برداشت محصول به 127 تن در هکتار رسیده است .

معاون استاندار مازندران گفت : همچنین تاکنون شالیکاران مازندرانی به فکر پرروش ماهی و اردک در شالیزارهای خود نیافتاده اند که توجه به این شیوه جدید می تواند منبع درآمدی بزرگی برای آنان باشد .

یونسی بیان کرد : باید با تشکیل کارگروه های جداگانه در شهرها و روستاهای استان، این ظرفیت های عظیم شناسایی و با بهره گیری از توان علمی دانشگاه های استان براي توسعه مازندران بهره گيري شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *