نماینده مردم نوشهر، چالوس وکلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 200 قطعه از اراضی 10 هکتاری غرب مازندران به تاراج رفت و مشخص نیست متصرفان چگونه جواز ساخت را بدون روال اداری و قانونی دریافت کرده‌اند.

قاسم احمدی گفت: 953 قطعه 10هکتاری در غرب مازندران وجود دارد که وضعیت آنها بلاتکلیف است و هیچ نوع اقدام و فعالیتی در آنها صورت نگرفته است.
این نماینده مجلس با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی در مجلس در این باره گفت: با تصویب طرح یک فوریتی در مجلس 20درصد از قطعات 10هکتاری اراضی غرب مازندران برای فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، آموزشی، بهداشت و درمان و گردشگری اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: به رغم درخواست سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه، با توجه به نداشتن استناد قانونی، نمی‌توانستیم هیچ اقدامی را برای آبادانی در منطقه انجام دهیم.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در این منطقه، اظهار داشت: با تصویب این طرح علاوه بر ساماندهی این اراضی که 20درصد آن برای حوزه‌های صنعتی، آموزشی و تولیدی در نظر گرفته شده، با افزایش سرمایه‌گذاری و رونق منطقه به تبع آن اشتغالزایی نیز ایجاد می‌شود. وی ادامه داد: با تصویب این طرح 80درصد باقی مانده اراضی 10هکتاری برای حفظ محیط زیست به نهال کاری و کاشت درختان اختصاص می‌یابد تا علاوه بر حفظ فضای زندگی ومنابع طبیعی که رسالت اراضی 10هکتاری است، اقدامات عملیاتی مطلوبی برای اجرای پروژه‌های مورد نیاز مردم و منطقه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *