مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور گفت: فرهنگ برد و باخت در بین نسل جوان نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری ما به نقل از فارس، سید حمید قاسمی در آئین پنجمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور سراسر کشور که در شهرستان ساری در حال برگزاری است، بیان داشت: مازندران به مدت یک هفته میزبان بزرگترین تورنمنت دانشجویی دانشگاه های پیام نور کشور است.

وی افزود: باید اخلاق و معارف اسلامی در راس امور دانشجویان قرار گیرد و این قشر علم آموز جامعه همراه با کسب تحصیل فعالیت در عرصه های ورزشی را به صورت علمی در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پنجمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور سراسر کشور با بیان اینکه تحولات زیادی در روند اجرایی المپیاد صورت گرفته است، گفت: در سال های قمری که رقم آخر سال آن عدد فرد است مسابقات دانشجویی پیام نور به صورت تک رشته ای برگزار شده و در سال هایی که رقم انتهای آنها زوج است به شکل المپیاد برگزار می شود تا برترین های کشور در المپیاد سال 1392 با هم به رقابت بپردازند.

قاسمی تصریح کرد: هم اکنون این المپیاد با حضور حدود دو هزار نفر از دانشجویان، عوامل اجرایی، داوران، سرپرست و کادر فنی در 9 رشته ورزشی انفرادی کار خود را آغاز کرده است.

مدیر مسئول روزنامه ایران ورزشی که بیش از 16 کتاب در زمینه ورزش را به چاپ رسانده است، عنوان کرد: با اتفاقات مثبتی که در زمینه برگزاری المپیاد روی داده است این دوره زا رقابت ها به عنوان یک رویداد کیفی در کشور مطرح می باشد.

رئیس پنجمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور سراسر کشور با اشاره به اهداف گسترده این دوره از رقابت ها اذعان داشت: تبادل فرهنگ ها و در راس آن فرهنگ اصیل اسلامی و دینی از مهمترین اهداف این رقابت ها است و همچنین ایجاد حس رفاقت و دوستی در فضای ورزشی و علمی، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور، تبادل افکار و نظرات از دیگر اهداف این دوره ورزشی است.

این تحلیلگر و کارشناس ورزشی صدا و سیما با اعلام اینکه باید فرهنگ و برد و باخت نیز در بین جوانان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: این المپیاد فرصتی مناسب برای تکامل شخصیت انسانی است تا در دوران جوانی که یکی از بهترین دوران زندگی انسان ها است.

قربانعلی مسافر؛ خبرنگار ورزشی مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *