عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید شرایط خانه های خالی از سکنه برای پرداخت مالیات به طور مشخص معین شود گفت: نباید خانه های موروثی و غیر قابل سکونت مالیات بپردازند.

به گزارش هراز نیوز عزت الله یوسفیان ملا در نشست علنی امروز (شنبه 24اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 4 این قانون که کلیه قوانین و مقررات مدنی،‌ جزایی و مالی باید براساس اصول اسلامی باشد، گفت: یکی از اصول قاعده لاضرر است که در ماده 13 قانون مالیات و ماده 54 مکرر باید (خانه های قابل سکونت) اضافه می شد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس کمیسیون مربوطه معتقد است کلمه مذکور از قلم افتاده است که خوشبختانه می توان آن را اضافه کرد زیرا بسیاری از خانه ها قابل سکونت نیست اما سند اعیانی دارد.

وی افزود: یکی دیگر از اصولی که باید مدنظر قرار بگیرد قاعده بلامانع بودن است خانه های موروثی یا خانه هایی که در توقیف هستند گاهی بیش از 30 سال دعوای ارث بین مالکان باقی می ماند در اینجا آنها نباید مالیات 30 سال را بپردازند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر یوسفیان ملا گفت: تمامی این موارد باید مورد توجه قرار بگیرد یعنی خانه باید قابل استفاده باشد تا بتوان مالیات آن را اخذ کرد.

وی ادامه داد: در خلال رسیدگی به ماده 17 که به کمیسیون ارجاع شده باید به این ماده نیز رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید مصوبات شفاف باشد تا محل تفسیر نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *