هراز نیوز: بعضی وقت ها اخباری از ضایع شدن بیت المال به گوش مان می رسد که ناراحت کننده ودرد ناک است گاهی می شنویم که شخصی دست تعدی به بیت المال  را داشته است وگاهی می شنویم بخاطر سوتدبیر مدیری اموال  بیت المال  ضایع شده است .

موضوع گزارش هراز نیوز مربوط به یکی از این سو مدیریت هاست که زیانی میلیاردی برای مردم شهر داشته است .

متاسفانه بدلیل عدم نظارت کافی وقتی متوجه این اشتباهات می شویم که کار از کار گذشته است اما باید بدین نکته هم توجه داشت که چرا باید به مدیران نا لایق فرصت میدان داد و این فرصت دوباره را چه کسی و یا چه کسانی برایشان مهیا می کند و در پشت پرده چه خبر می باشد .

البته سابقه این سوتدبیرها در امل تعداش از یکی دوتا بالا زده است یادتان که نرفته است بر اثر سوتدبیر بعضی از مدیران در شورای شهر و شهرداری شخصی مجوز ساخت آپارتمان را بر روی ورودی خیابان طبرسی دریافت می کند و البته آنرا بنا مینماید .

همه میدانستند ساخت و ساز در این نقطه ممنوع بوده و کسی حق ساخت و ساز را ندارد ولی به هرشکلی که بود ایشان مجوز های لازم را دریافت کرد .

بعد وقتی پروژه شهید طبرسی به انتها نزدیک می شد پیمانکار متوجه می شود ای وای یک اپارتمان درست در محل اتصال پروژه با بلوار طالب املی قرار دارد .

شنیده شده است صاحب آپراتمان با درخواست ملتمسانه فرماندار ، شهردار ورییس شورای شهران زمان حاضرشد مبلغی حدود 600 میلیون دریافت کند تارضایت دهد که ساختمانش را تخریب کنند

اما موضوع جدید ی که این روزها سرزبان ها افتاده است زخم 3 میلیاردی سومدیریت در شهرداری برپیکر شهر است .

البته رییس شورای شهر در آخرین نشست خبری به طور گذارا اشاره ای به این داستان غم انگیز نمود ،

خسرو ابراهیم زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز شورای چهارم و شهرداری آمل، سیاست های غلط دوره های گذشته دراجرای پروژه هاست اظهارداشت :اقدامات گذشته، هیچ عایدی جز جرایم و محکومیت های میلیاردی برای ما نداشته است.

در زمان تعریض میدان میر حیدر آملی که در وقت خود با تبلیغات سنگین رسانه ای همراه بود یکی از مالکین که ظاهرا غیر قانونی زمینش توسط شهرداری تملک شده است از شهرداری شکایت مینماید و در نهایت نزدیک به 3 میلیارد تومان شهرداری را محکوم کرده و البته نزدیک هم بود که حساب شهرداری را مسدود نماید .

اما نکته جالبتر ماجرا این است که این شهروندان قدرت مند که توانستند حقشان را از شهرداری بگیرد کاملا اتفاقی ! در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی هم دعوت می شود کاملا اتفاقی ! از سوی مجری برنامه به همراه وکیلش دعوت می شود تا در جایگاه حاضر شود والبته از دستان مبارکشان به مدیران و کارکنان شهرداری لوح یادبود اهدا می شود.

نگارنده احتمال میدهد  مدیری که این سوتدبیر در زمان مدیریتش روی داده است در داخل جایگاه نشسته واین صحنه را نظاره میکند وبه ریش مردم می خندد .

مسوولان  عزیزیادتان باشد روزی این مسند را رها خواهید کرد اگر به مردم رسانه ها و هرجای دیگری پاسخ نداده اید یادتان باشد باید روزقیامت پاسخگوی اعمالتان باشید .

آنجا راه فرار ندارید

_MG_0211 

جواد حیدری هرازنیوز

8 thoughts on “زخمی 3 میلیاردتومانی بر پیکر مردم آمل +عکس”
  1. وقتی نگاه می کنیم این موارد زیاد تو شهر به چشم می خوره.مثلا سو مدیریت در مورد زیر گذر امام حسین که بعدا تبدیل به روگذر شد که اونم به گفته همگان استاندارد نیست.مورد دیگه ای که به ذهنم اومد روگذر میدان هزار سنگر بود که به گفته آقای یوسفیان به خاطر تعویض پیمانکار که به احتمال زیاد به خاطر سو استفاده های مالی بوده تا حالا هیچ اقدامی صورت نگرفته.حتی اگر به پروژه ها وبهای انجام اون ها نگاه می کنیم به نظر هزینه انجام پروژه ها غیرواقعی وزیاد از حد به نظر میاد.دلیلش هم چیزی نیست جز اینکه شورای شهر که باید ناظر بر شهرداری باشه دیگه نمی تونه خودش شهردارو انتخاب کنه.شهردار باید مستقیما توسط مردم انتخاب بشه.

  2. می گویندمطبو عات رکن چهارم دموکراسیت بعد از تفکیک قوا رکن نظام را مطبو عات و هوشیاری خبر نگار ها می سازد و باز می گو یند در اقتصاد کسی بدیگری ناهار مجانی نمی دهد !!1شیرینی کلام جناب حیدری خبر نگار با آن تبسم همیشگی اش ستودنی است که با شیرین زبانی :
    افشای راز خلوتیات خواست کر د شمع++شکر خدا که سردلش در زبان گرفت
    اگر مطبو عات و مر دم و نمایند گان آنها هوشیارانه عمل کنند ریشه های فساد و رانت و تخلفّ و دزدی و چپاول اموال عمومی و بیت المال و هرز هزینه ها و ریخت و پاش ها زایل خواهد شد مسئو لان و مدیران باید بدانندکه بیت المال و مالیاتها و در آمد ها و منابع اقتصادی وعوارضات شهر داری و مستقلات ملی همه و همه امانات ملی و مر دمی انددرنزد مدیران چنانچه درست استفاده نشود و یا به هرز رود خیانت در آمد است و مستو جب عذاب که زینهار دار نباید زینهار خوار باشد.
    آیا می دانیم منشا تورم دولتهاهستند از زمانی که رابطه طلا با اسکناس قطع شد و دولتها دیگر مجبور نبودند به اندازه طلا و نقره در دست شان اسکناس چاب کنند و مسکو کات ضرب تعرّض به حقوق مر دم آغاز شد حجم پول و نقدینگی افزایش پیدا کر د و تورم بر مر دم مستولی شد دیگر دولتها با دقت هزینه نمی کر دند وافزایش قیمتها آغاز شد وتنها در بازار تورمی است که جامعه به دو بخش غنی و ضعیف تبدیل می شود گر وهی در فقر می مانند و عده ای در مکنت وثر وت و حکومت بر فقرا و مستضعفین و استثمار توده ها آغاز می شودو دولتها مرتب برای تامین هزینه های نظام گسیخته شان مبادرات به چاب اسکناس می نمایند و شکاف بین فقر و غنی را زیادتر می نمایند که این گاها”منجر به انقلابات اجتماعی می شود .
    اگر دولتها وشهر داریها درهزینه کردنها تشویش بیشتری داشته باشند و به اصطلاع کمر بند های خود را محکم ببندند و نهاد های نظارتی اهم از ذیحسابی و دیوان محاسبات و ساز مانهای حسابرسی سو گند خورده درست عمل کنند و بر هزینه های اضافی مهار بزنند نیازی به افزایش پایه پولی و چاب وضرب اسکناس ومسکو کات نیست و شهر داری ها در آمدهای شهری و عوارضات و منابع شهر داری را ملک طلق خویش نپندارند و در مصارف منابع احیتاطات به خرج دهند بخشی از تورم کاهش پیدا خواهد کرد قدرت پولی افزایش می یابد و مر دم با در آمد مناسب راحتر زندگی خواهند کرد و مازاد در آمدی خواهند داشت که صرف سر مایگذاری و ایجاد ارزش افزوده و رشد و توسعه اقتصدی برای ملت و مر دم خواهد شد و از حالت کنونی خارج خواهیم شد که “پول داغ “به سرعت از دست مر دم خارج نخواهد شد و کارمند و کاسب گله مند که دیرور حقو ق گرفته ایم و امروز تمام شد که دراین راستا مقابله عزیران شورا باریخت و پاشهای هزینه های شهر داری و ثابت نگه داشتن عوارض شهر داری قابل تقدیردرود خدا بر شما و خبر نگاران پاک نهاد همچون جناب حیدری.

  3. ما که عادت کردیم اگه جز اینها اتفاق بیفته تعجب کنیم.

    مگه میشه کشوری به این ثروتمندی و دارای منابع عظیم نفت و گاز و معادن داشته باشیم و اونوقت بیت المال حیف و میل نشه؟ اگه حیف و میل نشه باید کجا بره؟ نکنه تو جیب مردم بدبخت؟ به حق چیزای ندیده و نشنیده..

    مگه نمیدونید ایرانی باید منتظر آخر ماه باشه تا مسوولان محترم دلشون بسوزه و 45 هزارتومنشون رو واریز کنن؟

    مگه نمیدونید ایرانی یعنی صف طویل سبد کالا با کالاهایی چون مرغ چربی دار و تخم مرغ های گندیده و روغن تاریخ مصرف گذشته؟

    سه میلیارد تومن به من و شما چه؟
    مگه سه هزار میلیار تومن به من و شما ربطی داشت؟
    آقا انشالله که گربه بود.. بی خیال شیم. صلوات.

  4. نمی دانیم چرا دوستان ارزشی و ولایتمدار ما در نهاد های اطلاعاتی و امنیتی ورود پیدا نمی کنند .
    لازم به ذکر است که باید دوستان اطلاعاتی و امنیتی در یک عملیات جهادی و وارد عمل شده و سواستفاده گران را در چنگال قانون گرفتار کنند

  5. در شهرداری پرونده های وجود دارد که بعضی از اقایان در قبال پروانه ساخت چک می دهند ولی بعد از اینکه پروانه را گرفته اند چکها را پاس نمی کنند و ساختمان ها را می فروشند این هم یک نوع پول شویی و یا به عبارت دیگر سو استفاده از بیت المال است و استفاده از جا و مقام و کسی هم کاری از دستش بر نمی اید

  6. من هم مال همون محله هستم با دستای …از بیماری پدر پیر من سواستفاده کردن و زمینش که تنها داراییش بودو مفت ازش گرفتن اون آقای ط.. با ….این کارو کرد یه مشت …. همشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *